הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) לעד למיקי גנור, ביטול הסכם עד המדינה עמו בפרשת הצוללות. במכתב מטעם פרקליטות מיסוי וכלכלה לבאי כוחו של גנור, עורכי הדין בועז בן צור ומאיר ארנפלד, נאמר כי כי גנור הפר את הסכם עד המדינה שנחתם עמו. זאת, בשל "מסירת גרסאות השונות באופן מהותי מגרסאות קודמות שמסר בסמוך ולאחר חתימת ההסכם ובשל הפגיעה במהימנותו הנגזרת ממסירת גרסה חדשה זו".



בנוסף, החל מיום 23.3.2019 ועד לשחרורו של גנור למעצר בית, החליט גנור להפסיק לשתף פעולה והחל לשמור על זכות השתיקה – פעולה שאף היא כשלעצמה מהווה הפרה של התחייבויותיו לפי ההסכם.



"לאחר שנשקלו טענותיהם של באי כוחו של גנור, הוחלט לבטל את הסכם עד המדינה איתו על כל המשמעויות הנגזרות מכך, לרבות היכולת לעשות שימוש בכל ראיה שנאספה לפני חתימת ההסכם, לאחריו או כתוצאה ממנו. בכלל זה, להשתמש גם בהודעותיו של גנור עצמו כנגדו וכנגד אחרים ובכל המסמכים שמסר", נכתב.



כזכור, לפני חודשיים נעצר גנור לאחר ששינה את גרסתו ונחקר במשרדי להב 433. במהלך חקירתו, טען גנור כי "מה שעשיתי לא היה שוחד, אלא ייעוץ שהענקתי לאותם גורמים". 



במשרדי יאל"כ קיבלו בתדהמה את בקשתו של גנור לשנות את גרסתו, אולם כבר באותו יום טענו גורמים המעורים בפרטים כי אין בשינוי הגרסה של גנור כדי לפגום בתשתית הראייתית שהתבססה בתיק, שכן מעבר לעדותו של גנור הצליחו החוקרים לאסוף ראיות ולגבות עדויות נוספות שחיזקו את החשדות, כפי שהעלה גנור בעת שחתם על הסכם עד המדינה.