בקרב העדה האתיופית קיבלו היום (שלישי) בזעם את הודעת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) על סגירת התיק נגד השוטר שירה למוות בבן העדה, יהודה ביאדגה, לאחר שהחזיק סכין בידו, ולטענת המשטרה, רץ עמו לעבר השוטר היורה. אחיו דוד ביאדגה אמר בגל"צ: "מבחינתי מח"ש היא המחלקה לחיפוי על שוטרים. לא הופתעתי לשמוע שזו התוצאה".


באופן דומה, גם עורך דינה של המשפחה, צחי לסרי, תקף בגל"צ: "זו החלטה גזענית. היום ראש מח"ש הביעה תרעומת על התנהלות המשפחה - לא נתקלתי מעולם בכזו חוסר רגישות".
 
בתוך כך, המחאה הגיעה גם למערכת הפוליטית. ח"כ גדי יברקן (כחול לבן) התייחס אף הוא לנושא, והגיב בחריפות. לדבריו, "גורמים בכירים בפרקליטות מקבלים החלטות הרות גורל מתוך בורות ועם סממנים של גזענות. שוטרים שלא ממלאים את תפקידם, ומנצלים את סמכותם כאשר הם נוהגים באלימות כלפי אזרחים הם עבריינים על מדים בסמכות החוק. יהודה בידאגה נהרג על ישי שוטר שלא מילא את תפקידו. למרות כל הממצאים והעדויות הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד השוטר. בפרקליטות אמרו לנציגי המשפחות 'לכו לחברי הכנסת שלכם'. זו בושה וכלימה שהאנשים הללו עובדים בשם הציבור ובשמי".


ח"כ תמנו-שטה. צילום: יח"צ
ח"כ תמנו-שטה. צילום: יח"צ

 
"לא ידעתי שנבחרתי לכנסת לייצג את יוצאי אתיופיה בלבד", המשיך יברקן. "אני מתכוון לטפל בנושא ואף לנהל מלחמת חורמה כנגד התנהלות גזענית ומבישה שכזו. עוד הוסיף ח"כ יברקן:  מיד לאחר חגיגות יום העצמאות אזמן דיון דחוף בנושא בוועדת הפנים של הכנסת. אני דורש במיידי להשהות את כל הגורמים שטיפלו בתיק של יהודה משום שבאור מראש עם דעה שנגועה בגזענות".
ח"כ פנינה תמנו שטה (כחול לבן) הוסיפה: "החלטת מח"ש לסגור את תיק יהודה ביאדגה שנורה על ידי שוטר בבת ים, היא שערורייתית ומקוממת. ולצערי ובכאב אומר, שנגמרו הציפיות מהגוף שהיה אמור להוות הגנה עיקרית לאזרחים מפני שוטרים עבריינים. דרשתי ואמשיך לדרוש שתוקם וועדת חקירה חיצונית בראשות שופט בתיק. כל הקווים האדומים נחצו במקרה של ביאדגה ז"ל. הוא ומשפחתו שילמו מחיר כבד מידי, ותשובת מח"ש לא קידמה את האמת והצדק. מצער ששוב מח"ש מגלגלים את האחריות לבדיקת היבטים שונים באירוע להמשטרה, בזמן שנתנו להם את הלגיטימציה לברוח מאחריות ואף לתת לשוטר היורה להמשיך בתפקידו כאילו דבר לא קרה".