רצח עאישה א-ראבי: בית המשפט הורה היום (שלישי) לשחרר את ל', הקטין הנאשם בהריגת הפלסטינית עאישה א-ראבי למעצר בית, תוך איזוק אלקטרוני. 


באוקטובר 2018 נהרגה א-ראבי, תושבת בידיא, מפגיעת אבנים במכונית שבה נסעה סמוך להתנחלות רחלים שבשומרון. בעקבות חשד השב"כ כי מדובר בטרור יהודי, נעצרו מספר יהודים קטינים החשודים בקשר לאירוע ובינואר הוגש כתב אישום נגד הקטין כאמור, בחשד לביצוע המעשה בנסיבות מעשה טרור.



עו"ד אריאל עטרי, המייצג את הנער החשוד בפרשת הטרור יהודי, התייחס להחלטה: "בית המשפט המחוזי החליט לשחרר את הנער למעצר בית. זוהי עדות לחולשת הראיות של התביעה ולכך שראיית ה-DNA אינה ראיה מספקת כדי להשאירו במעצר. במהלך הדיון נחשף בית המשפט לחוות דעת שמלמדת על כך שהנער הוא סופר אינטליגנטי, חכם מאוד, רגיש מאוד לזולת ומתנגד לאפליה מכל סוג שהוא. במובן זה החלטת השחרור הייתה מתבקשת ואנחנו שמחים שהנער בדרכו הביתה".



בינואר הוגש כתב אישום נגד הקטין באשמת הריגה, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד ברכב, כל אלה בנסיבות מעשה טרור. על פי כתב האישום, יידה הקטין סלע שמשקלו קרוב לשני קילוגרם במטרה לפגוע בנוסעי רכב ממוצא ערבי. הראיה המרכזית היא דגימת DNA של הנער שנמצאה על האבן שהרגה את א-ראבי.



בחודש שעבר פורסמו בחדשות "כאן 11" תמלילי חקירתו של הנער, בהם הוא מנסה להסביר את נוכחות ה-DNA שלו על האבן שפגעה במכונית של א-ראבי והרגה אותה.



על פי התמלולים, הכחיש החשוד בחקירתו את המיוחס לו וטען שאולי "איזה מטורף" לקח אבן והרג ערבייה. באשר להימצאות ה-DNA שלו על האבן, טען כי "אני חי פה שנה וחצי ויצא לי להסתובב שם הרבה. אני הולך בעצה של רבי נחמן - כל יום בשדות, להתבודד ולדבר עם השם. אני מעשן, לכן יוצא לי לירוק הרבה. יכול להיות שירקתי ופגעתי פעם אחת באבן, או שהשתנתי, או שנחתכתי וירד לי קצת דם. אולי נחתכתי באיזה קומזיץ כשאספתי קרשים, אני לא יודע".