הקטין (בשעת ביצוע המעשים) א' הנאשם בפרשת דומא, הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות, במסגרתו יימחק מכתב האישום חלקו בתיק דומא. הוא יואשם ויודה בארבעה אירועים של קשירת קשר לביצוע פשע של הצתה ומעשי תג מחיר ברכוש. כמו כן, גם סעיף הצתת כנסיית הדורמציון הוסר מכתב האישום המתוקן. א' עונה בשלושה סבבי עינויים, כאשר בשירות הביטחון הכללי היו בטוחים שהוא השתתף בביצוע הרצח. הוא הודה אך הם סירבו לקבל את ההודאה בשל בעיות שהיו בה, ולבסוף הואשם בתכנון האירוע. הסעיף המדובר יוסר כאמור מכתב האישום. 
הפרקליטות צפויה לבקש כי א' ירצה חמש שנות מאסר, אך סנגורו עו"ד עדי קידר צפוי לבקש את שחרורו המיידי, לאחר שריצה כשלוש שנות מאסר. הפרקליטות התעקשה שהוא יודה בחברות בארגון טרור "המרד", אך הסנגור סירב לכך. הדיונים הקשורים לא' צפויים להימשך סביב הסעיף המדובר, ושלב ההוכחות נמצא בעיצומו. 

קידר אמר לאחר הדיון: "כתב האישום שהוגש לבית המשפט במסגרת עסקת הטיעון הוא תולדה של אותה החלטה תקדימים של בית המשפט שפסל את ההודאות וקבע כי הן הוצאו תוך אלימות קשה. בית המשפט העביר ביקורת קשה על הפרקליטות והשב"כ". לדבריו, באופן כללי, הסדרי טיעון אינם חפים מפשעים וגם ההסדר הזה הוא מטבעו הסכמה של שני הצדדים של משפטנים שהגיעו להסדר ועומדים מאחוריו. השיקולים היו ברורים מאוד. "אין בהסדר ובכתב האישום המתוקן לקשור אותו לנאשם המרכזי, שאנחנו מקווים מייחלים לזיכויו מהמיוחס לו", הוסיף, "דבר נוסף שנמצא בבסיס השיקולים לנסות ולשקם את הפצעים שפצעו בנאשם חוקרי השב"כ, פיזית ונפשית, לאחר שהפגינו כלפיו אלימות". הוא סיכם: "מי שקורא את כתב האישום, רואה שהוא מנותק מהפרשה של דומא. הגיע הזמן שא' יוכל לנסות להשתקם ואנחנו מקווים שיוכל לשתף אתכם בזוועות שעברו עליו בחקירות".

כזכור, בשנה שעברה בית המשפט העליון דחה את ערר המדינה וקבע כי הקטין הנאשם בפיגוע בדומא ישוחרר למעצר בית. הערעור הגיע לאחר שביום חמישי האחרון בית המשפט המחוזי בלוד הורה על שחרורו של הקטין החשוד במעורבות ברצח בני משפחת דוואבשה. השופט עמי קובו החליט כי הצעיר, שישב במעצר כשנתיים וחצי, ישהה במעצר בית בפיקוח אלקטרוני ועם שני מפקחים בכל רגע נתון. 
 
חודש לפני כן, פסל בית המשפט את ההודאות של הקטין, הנאשם בסיוע לרצח. זאת לאחר שבמהלך החקירה התדרדר מצבו הנפשי והוא נזקק לטיפול תרופתי. עם זאת, תרגיל המדובבים שנערך נקבע כתקף, כיוון שבית המשפט דחה את טענות ההגנה כי מדובר ב”תחבולה נפסדת” וקבע שלא הופעלו נגדו איומים.

משב"כ נמסר בתגובה כי "במסגרת ההליך המשפטי בעניינו של הקטין הנאשם בקשירת קשר לביצוע הפיגוע בדומא, הודה היום הנאשם במעורבות המיוחסת לו בביצוע הפיגוע בו נרצחו שלושה בני משפחת דוואבשה. הודאת הנאשם נתנה לאחר שלאורך כל ההליך טען כי אין לו שום קשר לפיגוע בדומא ושמסר הודאת שקר רק בגלל תנאי חקירתו. במסגרת טיעוניה לעונש, תבקש המדינה להחמיר בעונשו של הקטין, לנוכח התוצאות הקשות של קשירת הקשר בה הודה. במקביל להרשעה זו, נמשך משפטו של עמירם בן אוליאל, הנאשם בביצוע מעשה הרצח עצמו".