התפתחות משמעותית בפרשת הפריצה לטלפון של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה. למעריב און-ליין נודע כי בימים האחרונים זומן נוה למשרדי יאח"ה להעיד בפרשת הפריצה לטלפונים שלו. כזכור הפריצה לטלפון הובילה לחקירת פרשת "מינויים תמורת מין" שהרעידה את מערכת המשפט, ובמהלכה נאלץ נוה להתפטר מתפקיד כיו"ר הלשכה.



נוה התלונן בפני סגן ניצב אסף וולפיש על הפריצה לטלפונים ופגיעה חמורה בפרטיותו. בעדותו במשטרה מסר נוה את השתלשלות הפריצה למיטב ידיעתו. לדבריו, חני, פרודתו, לקחה שני טלפונים ישנים שלו מהכספת שבבית המוגנים עם סיסמה ומסרה אותם לחברת Spy Shop, זאת על מנת שיפרצו את המכשירים. בתלונתו, שככל הנראה מגובה בראיות שונות, טען נוה כי מנכ"ל החברה מוטי גולן החליט להחזיר את הטלפונים לידיה של חני נוה ללא שפרץ אותם. בהמשך יצרה חני נוה קשר עם כתבת גל"צ הדס שטייף שניהלו מספר שיחות טלפון. על פי תלונתו של נוה, שטייף לקחה את הטלפונים כאשר הם עדיין היו מוגנים בסיסמה, בהמשך הטלפונים נפרצו ושטייף ועיתונאים נוספים בתחנה עיינו בחומרים ותכננו לשדר אותם.



עו"ד רוני אלוני סדובניק המייצגת את שטייף נמסר בתגובה לטענות כי היא "מעריכה את נחישותו הבלתי נלאית של מר גרינצייג בסיקור הפרשה עד כדי כתיבה מן הדמיון". יש לציין כי ממידע שהגיע לידי מעריב עולה כי שטייף הודתה בפני הפרקליטות הצבאית כי הטלפונים של נוה נפרצו, ומשום כך נאלצה להעבירם למשטרה.



שטייף. צילום: אבשלום ששוני



בתוך כך, הגיש נוה בקשה לתיקון כתב התביעה, כך שסכום התביעה יוגדל בסך נוסף של 141,000 שקלים מלבד 7 מיליון השקלים שנתבעו מלכתחילה. הבקשה הוגשה נוכח פרסומים של שטייף בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי מאתמול לעכב את ההליך האזרחי נגדה ב-5 חודשים כדי למצות את החקירה המשטרתית בעניינו של נוה ובעניין הפריצה לטלפונים. בפרסום של שטייף היא כינתה אותו "תולעת אשפה". עורכי דינו של נוה הבהירו בבקשה כי "התובע לא ישלים עם פגיעות בו ובשמו הטוב, וככל שתוסיף הנתבעת 1 להשחיר את פניו ולהוציא דיבתו, הוא לא יהסס לתקן את כתב התביעה, בהתאם, פעם אחר פעם".



נוה הגיש היום הודעה לבית המשפט. בהודעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין בעז בן צור וגיא רוה, צוין כי לאחר שנוה לא נחקר במשך חודשים ארוכים, הוא זוּמן בימים האחרונים למסור עדות בנושא התלונה שהגיש בעניין הפריצה לטלפונים הניידים שלו.



עוד הוסיף נוה, כי היועץ המשפטי לממשלה התבקש להגיש דו"ח בעניין החקירה בעניינו. בהקשר זה הודגש כי נוה זומן לחקירה לראשונה מזה חודשים ארוכים בסמוך להגשת הדוח, וכי הוא זומן לחקירה נוספת – אך זו בוטלה מטעמים לא ידועים יום לאחר שהוגש הדוח הסודי לבית המשפט.



מטעמה של חברת Spy Shop נמסר כי "חברת גולן ספיי שופ שמובילה בתחומה בישראל כבר 20 שנה בין היתר בשחזור מידע ובדיקות האזנה בטלפונים ניידים שמחה לתת לכל לקוח שירות ומקצועיות ללא פשרות מתוך שמירה עיקשת על חוקיות הפעולה בכל הליך והליך, חברתנו איננה יכולה להתייחס לבקשות ,רצונות של לקוח כזה או אחר. השמירה על דיסקרטיות הלקוחות וביצוע פעולות הם רק במסגרת המותר ע"פ חוק וזאת היא אבן בסיס לקיומנו". עו"ד חני נוה סירבה להגיב לכתבה.