יומיים לפני שפוטרה מתפקידה החליטה שרת המשפטים איילת שקד למנוע את המשך כהונתו של הדיין אלעד אזר מבית הדין לעררים בירושלים. אזר נחשב סדין אדום בעיני פעילי דרום תל אביב והמתנגדים למגמת האזרוח של מבקשי המקלט מאפריקה. אזר ידוע כדיין המתנגד רבות למדיניות הממשלה, ובכמה פסקי דין אף עקף את בג”ץ משמאל בכל היחס למסתננים ומבקשי המקלט.
 
לאור זאת החליטה שקד להוביל להדחתו, חרף מחסור בכוח אדם בבתי הדין. העניין הסתבך כאשר חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קבעה כי טרם החלטה סופית תצטרך להתכנס ועדה בראשות מנכ”לית משרד המשפטים אמי פלמור, וכי רק לאחר מכן יובא הדבר להחלטתה הסופית של שקד. כעת, נוכח פיטורי שקד, ההחלטה הסופית תיאלץ להמתין לשר המשפטים הבא. אולם בינתיים פג המינוי של אזר, שפוטר למעשה.
 
יונתן יעקובוביץ’, מנהל המרכז למדיניות הגירה ישראלית, מסר בתגובה: “לאורך השנים הדיין אזר אימץ קו היפראקטיביסטי בסוגיית המסתננים, לא פעם אף תוך חריגה  מסמכות. אזר ניצל כל הזדמנות על מנת להעניק מעמד למסתננים. 
 

עוד כדיין בבית הדין למשמורת לפני למעלה מעשור, בתחילת תופעת ההסתננות, דאג לשחרר מסתננים מסודן באופן גורף, דבר שתרם רבות לפריצת הסכר ולהתגברות התופעה".
 
עוד נמסר כי: "אנו מקווים כי פרישתו תתרום להחזרת השפיות למערכת בתי הדין לעררים”. שקד בחרה שלא להגיב.