פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז נגד מוחמד אלעמורי, תושב לוד בן 32, בגין רצח אחותו נג'לא אל עמורי. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין לירון שטרית, בחודש ספטמבר 2018 עזבה המנוחה את הבית, וזאת על רקע קשר אישי עם אדם אחר. במהלך חודש אוקטובר היא שבה להתגורר בבית, אולם כעבור זמן מה עזבה בשנית, ועברה להתגורר עמו למשך מספר חודשים, עד אשר נקלעו השניים לקשיים כלכליים, שבגללם חזרה לביתה. ב-29 בספטמבר הגיע אחיה לבית מכרה שלה בעיר כרמיאל על מנת להחזירה לביתה, ולא הסכים לעזוב את המקום עד להגעת המשטרה לדירה.


ב-10 באפריל 2019 בשעות הערב בילתה נג'לא אל עמורי וקרוב משפחתה בחוף הים בראשון לציון, וקבע להיפגש שוב למחרת על מנת לנסוע יחד ליער בן שמן. יום לאחר מכן, במהלך שעות הצהריים, התקשרו קרובי משפחתה אליה, אך היא אמרה כי אינה מעוניינת לבלות איתם את היום ולא שבה לבית. מאוחר יותר נסעו קרובי המשפחה אל ביתו של הנאשם ועדכנו אותו כי המנוחה לא שבה לבית. בשעה 21:00, ולאחר שאחותה הפצירה בה לחזור הביתה, שבה האחות לבית.
ב-23:00 הגיע אלעמורי לבית ונכנס לחדר בו שהתה אחותו. על רקע חששו של קרוב משפחתה הקטין לשלומה הוא נכנס שוב לחדר, אולם הנאשם הורה לו לצאת מהחדר, ולאחר חילופי דברים רמים, בשל תחושתו כי אחותו פגעה בכבוד משפחתם, הוא החליט לחנוק אותה, בעודה יושבת על מיטה בחדר ומנסה  למנוע ממנו לבצע את זממו.
פענוח רצח נג'לאא אלעמורי


עוד צוין בכתב האישום כי קרוב משפחתה שנכנס לחדר ביקש מהאח לסלוח לה על מעשיה ולחדול ממעשיו, וניסה להדוף מעליה את ידיו, אולם האחרון לא חדל מחניקתה, תוך שהוא מפעיל לחץ על צווארה, עד שאיבדה הכרתה. בהמשך, במועד שאינו ידוע במדויק, מתה המנוחה כתוצאה ממעשיו.

בהמשך, כך לפי כתב האישום, בעודו בבית, עטף מוחמד אלעמורי את גופתה של אחותו נג'לא בשמיכה וליפף את השמיכה ברצועות בדים, ובשעה 01:00 נשא את גופתה מהבית והכניסה למושב האחורי ברכב. בשלב זה הוא נסע לשטח פתוח סמוך ליישוב שוהם ולכביש 444, שם הותיר את גופתה וחזר לביתו.  

ב-12 באפריל בשעה 17:15 הגיע הנאשם לבית, נטל מעדר ממחסן הבית, נסע ליער הסמוך לאזור תל חדיד, מזרחית לכביש 444, שם איתר מקום להסתיר את גופתה של אחותו, נסע ברכב לשטח הפתוח, הכניס את גופתה לרכב, חזר למקום הקבורה ושם קבר אותה בתוך בור, אותו כיסה באדמה, סלעים וענפים, במטרה להסתיר את מקום הקבורה, ועזב את המקום. 
בבקשת המעצר כתבה עו"ד שטרית כי "..מעשיו של המשיב מלמדים לכאורה על המסוכנות הרבה הנשקפת ממנו. למשיב נודע כי נג'לא לא שבה לבית ביום האירוע, ולפיכך הגיע לבית, התעמת איתה וחנק אותה, הכל בשל התנהגותה אשר לתפיסתו הכפישה את שם המשפחה. גם כאשר קרוב המשפחה הקטין א.א. נכנס לחדר וניסה להניעו ממעשיו, לא חדל מהם המשיב, עד אשר באכזריותו הביא למותה של נג'לא...".