ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (חמישי) בחריפות את היועמ"ש אביחי מנדלבליט בעקבות סירובו לבקשה לדחיית השימוע בתיקי ראש הממשלה. "הבחירות החוזרות שנכפו באופן חסר תקדים הן אירוע יוצא דופן שמחייב גם התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק ביחס למועד השימוע. לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת", תקף נתניהו בהודעה שנמסרה מטעמו.



בנוסף, התייחס ראש הממשלה לפרסום הבוקר מעריב, לפיו למרות חשדות לפלילים נגדו, השופט ד"ר זאיד פלאח ממשיך לשפוט. "רק היום פורסם מקרה שבו היועמ״ש הודיע כבר לפני שנתיים על העמדה לדין של שופט, בכפוף לשימוע בעבירות בניה והשימוע עדיין לא התקיים. שנתיים! אז בתיק פעוט של עבירות תכנון ובניה דוחים שימוע בלמעלה משנתיים ובמקרה של שלושה תיקים נגד ראש הממשלה, תוך תקופת בחירות, מסרבים לדחות אפילו במספר חודשים. זאת ההגדרה של אי-צדק. זה בוודאי מעורר תמיהה", טען.



כאמור, הבוקר פורסם במעריב כי פלאח, על פי הודעת היועץ מנדלבליט מ־29 במאי 2017, חשוד בביצוע עבירות בנייה ללא היתר ושימוש ללא היתר. מדובר בעבירות שבוצעו, לכאורה, במבנה תעשייתי בעכו, שחלקים ממנו בבעלות השופט פלאח ורעייתו. שנתיים תמימות חלפו מאז אותה הודעה והחלטה בעניינו טרם נראית באופק. מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה: "לאחר עריכת שימוע בכתב הנושא בבחינה, וטרם התקבלה החלטה". אלא שלטענת גורם בהנהלת בתי המשפט, כלל לא נערך שימוע לשופט פלאח, לא בעל פה ואף לא בכתב.

 
כזכור, במכתב ששיגר היום ד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, אל פרקליטו של רה"מ, עו"ד עמית חדד, הוא הסביר כי "היועץ המשפטי לממשלה שקל את הדברים, ולאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים מצא, כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה ולשנות מהמועדים שנקבעו לקיום השימוע, וזאת מהטעמים שפורטו בהרחבה במכתב".