ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום את היועמ"ש בעקבות חשיפת מעריב על כך ששופט בית המשפט השלום בחיפה, ד"ר זאיד פלאח, ממשיך לשפוט למרות שלפני יותר משנתיים הוחלט להעמידו בכפוף לשימוע, אך דבר לא התקדם מאז.  



בעקבות דבריו של ראש הממשלה פרסמו במשרד המשפטים תגובה לטענות שהועלו במעריב ואמרו כי "בהמשך לטענה שפורסמה היום כאילו היועמ"ש לממשלה הודיע על הגשת כתב אישום נגד שופט מכהן בעבירות בנייה לפני כשנתיים ועד היום השימוע לא קוים, הרינו להבהיר את העובדות: לפני כשנתיים אכן נשלחה הודעה לשופט זאיד פלאח ולרעייתו כי נשקלת העמדתם לדין  בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות בנייה במבנה תעשייתי בעיר עכו שחלק ממנו נמצא בבעלותם, והדברים פורסמו ברבים". 



אביחי מנדבליט. קרדיט: מרק ישראל סלם


"בניגוד לנטען", טוענים במשרד המשפטים, "השימוע באותו עניין כבר נעשה,  בדרך של טיעונים בכתב, שהועברו מטעמם של בני הזוג פלאח בתוך כחודש ימים ממועד ההודעה על הזימון לשימוע. היות שמדובר בעבירת בנייה, המשך הטיפול בתיק נעשה באמצעות המחלקה להנחיית תובעים בפרקליטות (לשעבר המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין). ההליכים בתיק אכן התארכו , עקב עומסי עבודה בפרקליטות, ובהתחשב ברף החומרה הנמוך יחסית של החשדות, כאשר בינתיים ניתן היתר בדיעבד לבניה ולשימוש במבנה. מכל מקום חוות הדעת בעניין כבר הועברה לדרגים הבכירים ביותר בפרקליטות  והחלטה סופית בתיק תימסר בקרוב".

כעבור זמן קצר התברר למעריב כי בכוונת היועמ"ש לגנוז בקרוב את התיק של השופט פלאח בעקבות המלצת הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום נגד השופט.



כאמור במעריב פורסם היום כי שנתיים ושבוע חלפו מאז הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי הוא שוקל להעמיד לדין את שופט בית המשפט השלום בחיפה ד"ר זאיד פלאח, בכפוף לשימוע. ואולם למרות פרק הזמן הארוך באופן נדיר, טרם התקבלה כל החלטה בעניינו של השופט, והוא יושב בדין אזרחי ואף פלילי בעוד עננה פלילית מרחפת מעל ראשו.

פלאח, על פי הודעת היועץ מנדלבליט מ־29 במאי 2017, חשוד בביצוע עבירות בנייה ללא היתר ושימוש ללא היתר. מדובר בעבירות שבוצעו, לכאורה, במבנה תעשייתי בעכו, שחלקים ממנו בבעלות השופט פלאח ורעייתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בחריפות, כפי שצוין, את מנדלבליט בעקבות סירובו לבקשה לדחיית השימוע בתיקי ראש הממשלה. "הבחירות החוזרות שנכפו באופן חסר תקדים הן אירוע יוצא דופן שמחייב גם התייחסות יוצאת דופן מצד רשויות אכיפת החוק ביחס למועד השימוע. לא ייתכן שריצת אמוק לא ברורה גוברת על הצורך להגיע לחקר האמת", תקף נתניהו בהודעה שנמסרה מטעמו.



בנימין נתניהו. קרדיט: רויטרס



עוד נכתב כי "רק היום פורסם מקרה שבו היועמ״ש הודיע כבר לפני שנתיים על העמדה לדין של שופט, בכפוף לשימוע בעבירות בניה והשימוע עדיין לא התקיים. שנתיים! אז בתיק פעוט של עבירות תכנון ובניה דוחים שימוע בלמעלה משנתיים ובמקרה של שלושה תיקים נגד ראש הממשלה, תוך תקופת בחירות, מסרבים לדחות אפילו במספר חודשים. זאת ההגדרה של אי-צדק. זה בוודאי מעורר תמיהה", טען.



כזכור, במכתב ששיגר היום ד"ר גיל לימון, עוזרו הבכיר של היועץ המשפטי לממשלה, אל פרקליטו של רה"מ, עו"ד עמית חדד, הוא הסביר כי "היועץ המשפטי לממשלה שקל את הדברים, ולאחר שקילת מכלול השיקולים והאינטרסים הרלוונטיים מצא, כי בנסיבות העניין אין הצדקה להיעתר לבקשה ולשנות מהמועדים שנקבעו לקיום השימוע, וזאת מהטעמים שפורטו בהרחבה במכתב".