השוטר לא ייחקר: המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות תגיש לקראת השבוע הבא את מסקנותיה בנוגע לבדיקה שהתנהלה בעניין שוטר ממחוז ירושלים בגין תקיפה לכאורה של חרדי אוטיסט לפני כשלושה שבועות. על פי הידוע, ממצאי החקירה אינם מקימים עילה לפתוח בחקירה פלילית או משמעתית נגד השוטר. 
 
אף כי הבדיקה טרם הסתיימה, מתחזקת הדעה כי נסיבות האירוע אינן מצדיקות חקירה פלילית נגד השוטרים בכלל ונגד השוטר ששמו נקשר לאירוע בפרט, שכן בזמן הנתון, בעת פיזור ההפגנה ולנוכח התנהגותו של אותו אדם, השוטר לא היה יכול לזהות כי מדובר באדם אוטיסט. "התנהלות השוטר בזירה, לנוכח הלחץ והאווירה מסביב, הייתה סבירה תוך שימוש בכוח סביר", נמסר ל"מעריב".
 
כזכור, בעקבות הפצת סרטון ברשתות החברתיות יום אחרי ל"ג בעומר, שעורר כעס בקרב גופים חרדיים, כלי תקשורת וח"כים, פתחה מח"ש בבדיקה. בסרטון מתועד לכאורה מעצר של צעיר חרדי, שבדיעבד הוברר כי הוא אוטיסט, על ידי לוחמי מג"ב, תוך הפעלת כוח עד לאזיקתו. באותו הערב פעלו השוטרים לכבות מדורות שהודלקו שלא כחוק, הואיל והן עלולות לגרום לשריפה, אולם אז התגודדו סביבם עשרות צעירים חרדים ובמקום נתגלעה מהומה. 
 

בעוד בציבור החרדי התרעמו וטענו כי מדובר בהתנהגות אלימה במיוחד, במשטרה טוענים כי קדם לאירוע המתועד בסרטון אירוע אחר: אותו צעיר תקף לטענתם בלשית, ובלש שנחלץ לעזרתה נפל יחד איתו אל הקרקע. כתוצאה מכך נחבל החרדי בפניו. רק לאחר מכן, משהוברר כי מדובר בצעיר על גבול האוטיזם, הוא שוחרר על ידי קצין משטרה והועבר לטיפול מד"א.
 
"כל מעצר לכאורה שבו החשוד מתנגד ומופעל נגדו כוח, מתפרש כמעצר אלים ומצטלם לא טוב. אבל במח"ש רוצים לבדוק מה גרם לפציעה בפניו של אותו צעיר ואם אומנם היה מעורב תחילה בתקיפה של הבלשית", אומרים גורמים במח"ש. "למעט העובדה שלוחמי מג"ב אוחזים בו והוא מתנגד - נראה כי אין אלימות מצד השוטרים".