שכונת קרית חיים בחיפה סוערת בעקבות הירי אמש בצעיר ממוצא אתיופי על ידי שוטר בלבוש אזרחי. למעריב אונליין נודע כי גרסת השוטר היורה בנוגע לאירוע היא שהוא ביצע ירי אל עבר הקרקע על מנת להרתיע את הצעירים, אך הכדור פגע בחזהו של סלומון טקה והוביל למותו. לפי עדותו של השוטר שנודע למעריב אונליין הוא הלך עם אשתו ושלושת ילדיו, בהם בן קטן בן 5 חודשים בעגלה, לכיוון הגינה הסמוכה לזירת האירוע. השוטר שוחרר לפני זמן קצר למעצר בית בתנאים מגבילים לבקשת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), וזאת על מנת שיוכלו להמשיך בחקירה, שנמצאת בראשיתה.



בשלב מסוים הוא זיהה אירוע של תחילת קטטה בין מספר צעירים לנער קטן יותר. בשלב הזה כדי למנוע התדרדרות הוא מנסה להפריד בין המעורבים. הם מתעמתים איתו מילולית והוא הזדהה כשוטר. ברגע זה, לטענתו הם התחילו לידות אבנים גדולות לעברו והוא חש סכנה לחייו ושלף את האקדח. הוא ביצע ירי בודד כשהוא מכוון לקרקע הסמוכה לרגליהם על מנת להפחידם, אך כאמור לטענתו הכדור ניתז לחזהו של הצעיר. 

חוקרי המשטרה שפעלו בזירה אכן איתרו את סימן הנקב באספלט, מה שמעיד לכאורה על פגיעה של כדור בכביש. חוקרי המח"ש אספו מספר מצלמות מהסביבה הרחבה. בשלב זה לא ידוע אם האירוע הנקודתי מתועד באחת מהן. 


עד לאירוע: "סלומון לא ידע מה לעשות"

חברו של טקה בן ה-19, סיפר בראיון ל-103FM על שהתרחש במהלך האירוע המדובר. 
שלום לך, אני מבינה שתרצה בעילום שם. היית אתמול באירוע עם סלומון, אתה מכיר אותו לפני האירוע? אתה חבר שלו? 
"כן, מכיר אותו לפני. אנחנו ישבנו בבית העם בפארק, חבר שלנו הגיע, הוא היה אמור להביא לנו כסף 50 שח ישבbו דיברנו ואז הגיע הבנאדם, השוטר,
התחיל לשאול מה אתם עושים פה, לקח את הילד הוא חשב שחשב שגנבנו לו משהו, התחיל לדבר איתו".

הילד שמסר לכם את הכסף, השוטר חשב שאתם גונבים לו כסף? 
"כן, הוא חשב ככה".

ילד בן לעדה האתיופית?
"לא". 

הוא תשאל אותו ומה הוא ענה לו? 
"אמר שסתם זה חברים ואז השוטר בא אליי ולקח לסלומון את הפלאפון ואז מהטלפון השני צילמנו והבנאדם (השוטר, מ.פ.) אמר לו: 'אתה רוצה להסתבך?' סלומון אמר לו: 'למה מה קרה'?, אז הוא אמר לו: אני שוטר, הראה לו את הנשק סלומון ביקש לראות תעודה, השוטר הוציא ארנק אבל לא הראה בבירור תעודה של שוטר או מאבטח, אז התעלמנו. אח"כ הוא שלף אקדח וכיוון לכיוונו של סלומון. וסלומון לא ידע מה לעשות, מבהלה הוא החזיק שתי אבנים להגנה עצמית, הוא אפילו לא כיוון אותן אליו ולא זרק את זה עליו, והבנאדם סתם התחיל לירות". 
 
 
לא הייתה שום סצנה לפני? אל תפחד, תספר בדיוק. מה, סתם התחיל לירות עליו? הרי גם אם חלילה עשיתם פרובוקציה, או קללות או אבנים, זה לא מצדיק להרוג. 
"השוטר אפילו לא קיבל פגיעה, אין עליו שום סימנים. סלומון הרים אבן להגנה עצמית, הוא לא הבין מי הוא. חשב שאולי הוא סתם עבריין עם אקדח. אז הוא הרים אבן להגנה עצמית, כמו כל אדם נורמטיבי". 

איפה הוא ירה בסלומון?
"באזור הצלעות. חבר סיפר לי שהוא נפל והתמוטט. ברגע הירי, איך שהוא הרים את האקדח אני ברחתי". 

פחדת
"אני פחדתי". 

ברור. אז חבר שהיה ליד סלומון אמר שהוא רץ ונפל ומת. כמה יריות נשמעו?
"שתיים. ירייה אחת הוא ניסה בילד אחר, ובירייה השנייה הוא פגע". 

איזו דרמה. בני כמה אתם?
"אני בן 16, סלומון בן כמעט 18".

היו לו הסתבכויות עם החוק? עניינים עם המשטרה? 
"לא נראה לי שהיה לו".

מה אתה מרגיש?
"חבר שלי מת. אני מבואס". 

מה תרצה שייעשה עם השוטר?
"שיעמוד לדין, זה מה שצריך. שלא יגידו שזה היה להגנה עצמית, שלא יגידו שסלומון ניסה לשדוד אותו. בפועל הוא היה לבד".