השוטר שירה בסלומון טקה ז"ל נמצא היום (רביעי) בבית מלון במרכז, לאחר שזהותו נחשפה ברשתות והוא הוגדר כמי שנמצא בסכנה. הירי הוביל כזכור להפגנות סוערות וחסימות כבישים בכל רחבי הארץ, ובמהרה גלש לאלימות, שריפת רכבים ופגיעה בשוטרים וניידות משטרה. הערב פרסמו בחדשות 13 כי השוטר היורה שיתף את חבריו בפחד מפני תוצאות האירוע.



"פעלתי אך ורק מתוך הגנה עצמית", אמר השוטר. "אבל אני חושש שיהפכו אותי לקורבן של המחאה. אני סומך על מח"ש, אולם מפחד שהלחץ הציבורי יכניע גם אותם ושיוגש נגדי כתב אישום על מעשים שלא עשיתי".



מוקדם יותר, העביר עורך דינו של השוטר, יאיר נדשי, מסר בשמו, וניסה להסביר את הצד שלו לאירוע. "בשם מרשי ומשפחתו אבקש למסור כי מרשי משתף פעולה עם חוקרי מח״ש באופן מלא במטרה להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית", אמר, "מרשי דבק בגרסתו לפיה נאלץ להגן על עצמו ועל משפחתו מפאת סכנת חיים מידית ומוחשית בה היו נתונים ודומה כי ממצאי החקירה עד כה תומכים בגרסתו".

לדבריו, "מרשי לא חפץ בתוצאה הטרגית והוא מצר על כך מאוד. למרבה הצער מרשי ומשפחתו נתונים בלחץ כבד נוכח חשד לשלומם וביטחונם ועל אף צו איסור הפרסום פורסמו ברשת דברי בלע ואיומים. נוכח האמור הוגשה תלונה למשטרה ואנו תקווה כי החקירה תמוצה במלואה והאחראים יועמדו לדין. יודגש כי מרשי הנו קצין משטרה מוערך המשרת את מדינת ישראל על כל אזרחיה מתוך תחושת שליחות ונאמנות אין קץ".

"אם היו מפעילים כוח, היו פגיעות בנפש". ארדן. צילום: דוברות המשטרה


ארדן: "שוחחתי עם מנהיגי העדה האתיופית, אבל הנוער היה אטום ואלים"

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, דיבר בחדשות 13 ואמר כי "אני נמצא מאז שעות הבוקר בהידברות עם מנהיגים רבים של קהילת יוצאי אתיופיה שרציתי לשמוע אותם ולמצוא דרכים להרגעת המצב, כדי שהאלימות והוונדליזם שראינו אתמול, שלא היו מחאה אלא גל של ונדליזם שפוגע גם בקהילה ובמאבק המוצדק שלה, לא יחזרו. יש לי ביקורת על המשטרה, וגם ביקורת עצמית, יש עדיין מה לתקן. הרעיון בהובלת ראש הממשלה ושרים נוספים הוא למצוא פתרונות להרגעת הרוחות".
 
על חוסר התגובה של המשטרה אמש: "המחאה הזו התבססה על קריאות בכל הרשתות החברתיות, ואפילו הסתה ברשתות, שהיה קשה מאוד למשטרה להעריך. גם לי יש ביקורת על ההתמהמהות של המשטרה בפיזור ההפגנה, אבל אני אומר ביושר - כדי שהמשטרה תצליח לפנות מפגינים כל כך אלימים, היא צריכה לרכז גם כוחות וגם אמצעים, והמפקדים בשטח עושים את השיקולים".
 
"היה צריך להפעיל כוח שבוודאות היה גורם לפגיעה בנפש", הוסיף. "פקקים זה סבל גדול מאוד בציבור, ואני מזדהה עם התחושות האלו, אבל אם היינו קמים היום עם כמה מפגינים הרוגים היינו בהסלמה אחרת לחלוטין ולא נמצאים במצב כמו היום, שהמשטרה מצליחה להרתיע".
 
"גם אתמול שוחחתי עם המנהיגות של הקהילה האתיופית. אתמול אף אחד לא הצליח להשפיע על המוחים. ניסינו לנהל את זה דרך שיח ישיר עם מנהיגות קהילת יוצאי אתיופיה, אך לצערי הצעירים, הנוער שהיה ברחובות, היו אטומים לחלוטין, אלימים, ביצעו ונדליזם. ציפיתי לפיזור מהיר יותר של המשטרה".
 
על התנהגות השוטר היורה באירוע, אמר ארדן כי "יש חקירה פלילית של מח"ש, גוף חיצוני של משרד המשפטים. ודאי שהפעילות של השוטר מעוררת שאלות קשות, התוצאה היא טראגית ונוראה וכולנו הזדעזענו והבענו את הכאב. שוטר על פניו לא אמור להגיע למצב שהוא שולף נשק ויורה בסיטואציה כזו, אבל החקירה היא תפקידה של מח"ש".