ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר דחתה היום (שלישי), במהלך דיון שהתקיים בדלתיים סגורות, את בקשתו של צבי גור, שרצח את הילד אורון ירדן לפני 39 שנים, ומאז מרצה עונש מאסר, לשחרור מוקדם. החלטתם התקבלה לאחר שבתום הדיון בנושא שהתקיים לפני כשבועיים, החליט גור, באמצעות עורכי דינו, למשוך את הבקשה, ולהגישה בשנית בשנה הבאה. לטענת גורמים המקורבים לרוצחו של ירדן, יש בהחלטה זו סתירה של החלטות קודמות שהתקבלו בערכאות קודמות.

מעורך דינו נמסר: "שוב התברר שיש דין אחד לכל האסירים ודין אחד לאסיר צבי גור. אין תקדים במדינת ישראל לאדם שיושב מעל 39 שנים בכלא מעל 8 שנים בשיקום ללא עבירת משמעת אחת בכל השנים הללו. צבי גור לא נשפט בוועדת שחרורים אלה בכיכר העיר וזה השבר הגדול. נלמד את ההחלטה ונגיש ערעור לבית המשפט המחוזי וככל שנדרש נעתור בשנית לבית המשפט העליון, על מנת שדבריו מיום 29.03.18 ולפיהן עניינו של צבי גור יבוא שוב לעיון הוועדה ללא צורך בשינוי נסיבות, ובוודאי בחלוף 2/3 מתקופת השליש, יהדהדו ויהוו נר לרגלי הערכאות הדיוניות, ולא קולות הבוקעים מכיכר העיר". 
 
 כזכור, בתחילה טענו פרקליטיו של גור, עו"ד דני כץ ואייל אלון, כי בית המשפט העליון קבע עלינו "להתייצב בפני הוועדה ביום שיחלפו שני שלישים מתקופת השליש שנותרה למאסרו", וכי מועד השליש הוא היום שבו התקיים הדיון הקודם. אולם, הוא ככל הנראה טעה בשנה ושני השלישים יעברו רק בעוד שנה, כשיוותרו 5 שנים ליום מאסרו של גור. זאת ככל הנראה הסיבה לבקשה של הרוצח למשוך את בקשת השחרור המוקדם ולדחות אותה בשנה.

ב־8 ביוני 1980 דווח על חטיפתו של ירדן, שהיה בן 8, בסמוך לביתו בסביון, ועם שלם יצא לחפש אחריו. גור נתפס ונידון לעונש של מאסר עולם בגין הרצח ועוד 34 שנות מאסר בגין שני מעשי חטיפה. הוא היה אמור לסיים את חייו בכלא, אך הנשיא לשעבר עזר ויצמן קצב בזמנו את העונש ל־45 שנים.
עצם בקשתו של גור לשחרור מוקדם עוררה זעם רב. נציגת המשפחה, עו"ד לימור לוי, אמרה כי "הוא היתל במשטרה ובמדינה כולה. דרש וקיבל כופר. הוא הוליך שולל סוהרים בעת שצבע את גדר הכלא מבחוץ ונמלט. לא מגיע לו שחרור מוקדם ולא מגיע לו שישקלו בכלל בקשה כזאת. הוא היה מוכן לעשות הכל בשביל בצע כסף, לרבות חטיפה של שני ילדים ורצח של ילד", הסבירה עו"ד לוי. עו"ד לוי הבהירה כי היא מתנגדת נמרצות לשחרורו של גור, בשם המשפחה. "הוא בדיוק מרצה עתה 39 שנים ונותרו לו על פי ההקצבה של הנשיא עוד שש שנים. הוא צריך לשבת את התקופה שהוקצבה לו עד יומו האחרון, וזו העמדה של המשפחה ושל כל מי שהאירוע זעזע אותו", אמרה.