פרשת התיירת הבריטית באיה נאפה: המשטרה הקפריסאית מתכוונת לבקש מחר מבית המשפט להאריך את מעצרם של מרבית החשודים הישראלים, שנעצרו בחשד לאונס התיירת הבריטית לפני כשבוע במלון באיה נאפה בקפריסין. 
 
צוות החוקרים של המשטרה מתקרב לישורת האחרונה של החקירה וגביית העדויות, אולם עדיין חסרים מספר מרכיבים שישלימו את התמונה, כדי לקבוע באופן סופי אם מדובר בפרשה חמורה, כפי שטוענת התיירת בעקביות, או שדווקא גרסת החשודים נכונה, ומדובר בפרשה שאין בה משום עבירת אונס.
 
בינתיים ממתינים החוקרים לתוצאות דגימות הדנ"א שנלקחו מהחשודים שעתידות להגיע היום. התוצאות בוודאי יוכלו להצביע על המעורבים במגע מיני עם התיירת. בנוסף, מתקשים החוקרים לקיים מסדר זיהוי למעורבים, לטענתם בשל הבעייתיות באיתור נערים בקפריסין הדומים לחשודים.

משטרת קפריסין. צילום: AFP

 

השבוע ביקש צוות החוקרים מאביו של אחד החשודים, השוהה באיה נאפה, לסייע לחוקרים ולאתר צעירים הדומים לנערים, כדי שיסכימו להשתתף במסדר זיהוי שבו מתכוונת המשטרה להציג 60 ניצבים. על פי הידוע, הפנייה נעשתה גם למשפחות מישראל שילדיהן נמצאים בקפריסין, כדי לקבל את הסכמת ההורים לשיתוף הקטינים במסדר הזיהוי.
 
מדיווחים בקפריסין עולה כי התיירת, שהסכימה להשתתף במסדר הזיהוי, נמצאת במצב נפשי לא יציב, שלא מאפשר לה להשתתף במסדר. את התיירת מלווה גורם בריטי רשמי, במטרה לשמור עליה ולהגן על פרטיותה. גורמים המעורים בפרטים מציינים כי צוות החקירה מנסה להפוך כל אבן, ומגיע כמעט לכל מקום שבו שהו הנערים במהלך היממה שקדמה לאירוע, שהתנהל בחדר 723 במלון, על מנת למצות את החקירה ולחשוף את האמת, ככל שניתן.
 
בינתיים, כך עולה, פנתה המשטרה בקפריסין לחברת סייבר ישראלית המתמחה בשחזור נתונים, סרטונים ותמונות שנמחקו ממכשיריהם הניידים של החשודים, כדי לנסות ולהתחקות אחר שני סרטונים שצולמו במכשירי הטלפון של שניים מהחשודים המרכזיים בפרשה ושנמחקו, על פי החשד, קודם הגשת התלונה.
 
עוד נודע כי היום ייצא לקפריסין עו"ד ניר יסלוביץ, המייצג שניים מהחשודים המרכזיים, כדי להיערך לדיון שיתקיים בבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של שני לקוחותיו, כדי לאפשר לה להשלים את החקירה. עוד נודע כי מצבם של מרבית החשודים טוב, וההערכה היא כי חלקם ישוחררו בקרוב.