האם קיבלה איומים על חייה: שוטרי מרחב צפון הגיעו הערב (שלישי) לביתה של אמה של הילדה בת ה-11 מהצפון שעל פי החשד נאנסה, זאת בעקבות קבלת איומים על חייה של האם ככל הנראה מצד החשודים בביצוע האונס, שראו את עדויותיה בתוכניות החדשות ששידרו את הכתבות על הפרשה. כזכור, בית משפט התיר לפרסם אודות פרשה חמורה בצפון הארץ, בה נחקר חשד לאונס ילדה בת 11, בו היו מעורבים שמונה נערים.



בעקבות חשיפת המקרה, פרקליטתה של המתלוננת, עורכת הדין עידית שינו, אמרה למעריב אונליין כי "מדובר בסיפור טרגי", והוסיפה: "המשטרה והרווחה לא נתנו למתלוננת מענה ראוי, וחיבלו בזכויותיה. מדובר בקטינה שהייתה קורבן לאונס במשך תקופה, מבלי שאיש ידע על כך", היא מסבירה. "האם, שגילתה על כך באקראי מקטין שסיפר לה, ולאחר שנוכחה משך שבועיים ימים שבתה אכן אינה נמצאת בלילות, הגישה מיד תלונה במשטרה ואף פנתה לשירותי הרווחה". 


לדברי הפרקליטה, "שירותי הרווחה הואילו בטובם להתערב רק לאחר שבועיים ימים, בעוד שהמשטרה, כמותם, ראתה לנכון למנות חוקר ילדים שיחקור את הנטען רק לאחר יותר משבועיים וכל זאת מתרחש במאי. לא זו בלבד, הוסיפה המשטרה חטא על פשע ושלחה את הקטינה לבדיקה גופנית חודשיים לאחר הגשת התלונה. וכי מה תועיל בדיקה פיזית לאחר חודשיים? הרי כל ראיה פורנזית כבר מזמן התפוגגה ונמוגה".
 

"רק לאחר חודשיים ימים המשטרה ראתה לנכון לעצור את החשודים, ולאחר דיון בית המשפט שחרר אותם לכמה ימים", זעמה עורכת הדין, שהבהירה כי "כיום הם משוחררים ללא כל תנאי. זאת, בשעה שהמתלוננת מתמודדת עם תקופה קשה כל כך בחייה, נמצאת במרכז לילדים בסיכון ונשענת באופן מוחלט על אמה שלא משה מלידה".
 
את דבריה חתמה באומרה כי "לצערי, זה איננו מקרה חד פעמי. זהו סיפורם של רב רובן של התלונות מהסוג הזה, אשר אם כבר הן מוגשות, הרי שהן לא נחקרות כהלכה ובזמן, שטות בתוך ים של ניסיונות לערער על מהימנותן, ובדרך ראיות החשובות כל כך למתלוננות הולכות לאיבוד, רק בשל אוזלת יד של מערכות הרווחה והמשטרה. מדובר בראיות שיכלו להוכיח את טענותיהן באופן חד משמעי וללא כל ספק. אני תקווה כי הפרקליטות תתן דעתה לכל המחדלים הללו, ותיתן דעתה על חומרת המקרה ותראה לנכון להגיש כתב אישום נגד החשודים במקרה. לא ייתכן כי בשל מחדלים ושיהוי כה רב בחקירת המקרה על ידי הרווחה והמשטרה קטינה אמיצה זו וחסרת ישע לא תזכה לדין צדק". 

משרד הרווחה: "פועלים כדי להגן על הילדה"

ואולם, גורמים המעורים בפרטי החקירה אומרים למעריב כי טענות פרקליטת הקטינה אינן נכונות משום ש"במקרה הנדון בוצעה הוצאה מיידית של הילדה למרכז חירום, שם קיבלה טיפול והעובדות הסוציאליות שם ניסו לדובב אותה אבל היא לא שיתפה פעולה והכחישה. לקח זמן והרבה עבודה טיפולית וחקירתית עד שהילדה חשפה מה שעבר עליה".

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה לטענות: "מדובר במקרה מורכב שמחייב התנהלות רגישה מצד הגורמים המטפלים והחקירתיים. מרגע שנכנסו גורמי הרווחה לתמונה הם פעלו להוציא לפועל את החקירה במידת הרגישות הנדרשת במקרים מעין אלו וזאת בתיאום עם משטרת ישראל. גורמי הרווחה המקומיים והמחוזיים פועלים ללא לאות להגן, לטפל ולשקם את הילדה ואת משפחתה. בשל החיסיון וצנעת הפרט לא ניתן להרחיב מעבר לזה".

על פי המשטרה ב-15 במאי עלה החשד לראשונה בביצוע עבירות אונס ועבירות מין בקטינה, וכבר למחרת זימנה המשטרה חוקרת ילדים למשרד הרווחה. "מיד עם קבלת הדיווח נפתחה חקירה ע"י משטרת ישראל בליווי והנחיה של  גורמי הפרקליטות כמקובל", נמסר מהמשטרה, "במקביל עודכנו וזומנו גורמי הרווחה המוסמכים ע"פ חוק לחקור במקרים אלו. מטבע הדברים איננו מפרטים אודות חקירות מתנהלות אולם נציין כי מדובר בחקירה רגישה,מורכבת ומסועפת הנמצאת בעיצומה ומטופלת ברגישות המתבקשת לאור החשדות לכאורה וגיל המעורבים".
 
עוד נמסר מהמשטרה כי "במסגרת החקירה עד כה עוכבו ונחקרו 15 קטינים, שמונה מעורבים נעצרו ובדיון בבימ"ש בבקשה להארכת מעצרם שוחחרו בתנאים מגבילים. משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".