על רקע פוליטי? שתי פעילות כחול לבן נפצעו הערב (חמישי) באורח קל מאוד, לאחר שנורו מרובה צעצוע, על פי גורמי המשטרה, במהלך נאום שנשא חבר המפלגה יאיר לפיד ברחובות, כרגע לא ברור הרקע למקרה. מהמפלגה נמסר כי בסיום מפגש פעילים של לפיד ברחובות נורו יריות מרובה אוויר שפגעו בשני פעילים של כחול לבן. מהמשטרה נמסר כי נעצרו שני חשודים, בני 16 ו-26, תושבי רחובות, בחשד בירי כדורי פלסטיק לעבר הפעילים (איירסופט).



לפעילים שלום מעבר לפציעות שטחיות. חבר הכנסת לפיד אמר לאחר האירוע כי "לא ירתיעו אותנו ולא יפחידו אותנו. נמשיך להיאבק על שינוי המדינה מול האלימות וההסתה".



על פי בדיקה ראשונית של המשטרה, עולה כי מדובר בירי שבוצע מירי ברכב חולף, ככל הנראה באקדח צעצוע היורה כדורי פלסטיק, במהלך אירוע של כחול לבן ברחובות. במהלך האירוע נפצעו קל שני צעירים שעמדו במרחק של כ-10 מטרים מהיורה. המשטרה בודקת את מצלמות האבטחה בניסיון להתחקות אחר כלי הירי והמעורבים. נגדיש כי אין מדובר בשימוש בנשק חם, רובה לפיזור הפגנות או רובה אוויר, אך עצם ביצוע הירי בנסיבות האמורות הביא את המשטרה לחקור את האירוע לעומק.



הפציעה מירי כדור האיירסופט באירוע של כחול לבן, באדיבות המצולם
הפציעה מירי כדור האיירסופט באירוע של כחול לבן, באדיבות המצולם



גיא, יועץ פרלמנטרי מסיעת כחול לבן שנכח באירוע, סיפר: "עמדנו בכניסה למטה של כחול לבן שנחנך היום ברחובות ולפתע שמענו קולות נפץ שהזכירו לנו רובה אוויר. כתוצאה מכך נפגעו שני פעילים שלנו, אחד ביד ובחורה נוספת נפגעה ברגלה - פגיעות שטחיות. ראינו מכונית אאודי לבנה מסתלקת במהירות מהמקום. למקום הוזעקו משטרה ומד"א בזמן האירוע נכחו באולם חבר הכנסת יאיר לפיד, חבר הכנסת יואל רזבוזוב, חבר הכנסת עידן רול וחבר הכנסת בועז טופורובסקי. כשהתעורר החשש שמדובר בירי, עלתה בהלה בקרב הנוכחים. כעת האירוע הסתיים והאנשים החלו להתפזר".



חבר הכנסת בועז טופורובסרקי, משוכנע שמדובר בירי ברובה אוויר לעבר פעילי המפלגה, וסיפר: "במהלך נאום של יאיר לפיד, התגודדו בחוץ מספר פעילים, ונורו לעברם מספר יריות, ככל הנראה ממכונית אאודי לבנה שנסעה מהמקום. שתי פעילות שלנו נפגעו ביד ובבטן פגיעות קלות. ראש המטה שלנו ברחובות הגיש תלונה במשטרה, ולאחר האירוע נמשך נאומו של לפיד כמתוכנן", לדבריו, "אני משוכנע שמדובר באלימות המכוונת כלפי כחול לבן, והאירוע מצטרף לביטויי אלימות שהיו כלפינו במודיעין. אני מרגיש שרף האלימות בבחירות עולה, ומדובר באירוע שחצה כל גבול". טופורובסרקי הוסיף כי שתי הפעילות שבו לבתיהן.