האלימות במגזר הערבי נמשכת: אדם אחד נהרג ושלושה אחרים נפצעו, כולם באורח קשה, במהלך לילה (שבת) רווי אלימות במגזר הערבי. מוחמד עדנאן אל-חאלד דעיף, תושב הכפר עארה בן 21, נורה למוות הלילה בכפרו. גורמי רפואה שהוזעקו לזירה קבעו את מותו במקום. המשטרה פתחה בסריקות, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי (מז"פ) במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הרקע והנסיבות.



אביו של מוחמד התייחס לרצח בנו ולאלימות והפשיעה במגזר הערבי: "אם דמו של מוחמד יהיה בבחינת תיקון לחברה שלנו, אני מוותר על זכות המשפחה, ומוותר על גמול לרוצח. עלינו להפסיק את מרחץ הדמים ואת הרג ילדינו. הרצח הזה פוגע בכולנו. אני מקווה שמוחמד יהיה הקורבן האחרון".



עוד הלילה, ברמלה נפצע באורח קשה פעיל דתי בן 40 כתוצאה מירי ברחוב שלמה המלך. הגבר נסע ברכבו כשלפתע הגיע היורה, ביצע ירי ונמלט מהמקום. המשטרה החוקרת את נסיבות המקרה מסרה כי החשוד אינו מוכר למשטרה ובציבור הוא מוכר כמי שמסייע לנזקקים ולעתים נותן דרשות. עוד בודקים במשטרה, אם קיים סכסוך בינו לבין אחרים. טרם נעצרו חשודים באירוע. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים "אסף הרופא" ובמהלך הלילה עבר ניתוח מורכב. מצבו מוגדר עדיין קשה אך יציב. 



בחיפה נורה הלילה תושב המקום בן 21 המשתייך למשפחת אגבריה, ברחוב גוש עציון בחיפה. הוא נפצע באורח קשה ופונה אל המרכז הרפואי "רמב"ם" בעיר. המשטרה פתחה בסריקות אחר הרכב ממנו נורה ואשר נמלט מן המקום, לצד איסוף ממצאים בזירה ע"י חוקרי המז"פ וגורמי מודיעין .הרקע והנסיבות בבדיקה.



מוקדם יותר אתמול התקבל במשטרת ישראל דיווח אודות קטטה רבת משתתפים ברחוב סלאח א דין ברהט. חמישה בני אדם נפצעו באורח קל, בהם שלושה קטינים. הם פונו  לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. כהמשך לקטטה, הבוקר דווח על אירוע ירי נוסף לעבר אדם ופציעתו. במהלך פעילות משטרתית נודעה זהותו של החשוד ובתום חיפושים נעצר תושב רהט, בן 25. מן המשטרה נמסר כי מדובר בסכסוך בין משפחת אזברגה למשפחת אבו סהיבן. הרקע הוא ככל הנראה סכסוך מתמשך על קרקע.

חה״כ יוסף ג׳בארין בהפגנה בסוף השבוע בוואדי ערה. צילום: דוברות הרשימה המשותפת
חה״כ יוסף ג׳בארין בהפגנה בסוף השבוע בוואדי ערה. צילום: דוברות הרשימה המשותפת


יו"ר סיעת "הרשימה המשותפת", חה"כ אחמד טיבי אמר בעקבות המשך מעשי האלימות והפשיעה במגזר הערבי: "אנחנו מודעים לעובדה שאין פתרון קסם מידי ושזה דורש נחישות, אורך זמן, משאבים, החלטת ממשלה והכרעה במשטרה למיגור הפשיעה. לצערנו זה ייקח זמן ויגבה קרבנות עד להשגת היעד הסופי שבינתיים לא נראה באופק. נמשיך בפעולות המחאה ובמקביל 'הרשימה המשותפת' תמשיך במישור הפוליטי בכל דרך אפשרית".

חה״כ יוסף ג׳בארין (הרשימה המשותפת), תושב ואדי עארה, התייחס לאירועי האלימות האחרונים במגזר: "היעדר שיטור ממשי ביישובים הערבים והזנחה רבת שנים מטעם רשויות אכיפת החוק הביאו למצב קטסטרופאלי זה. העבריינים מרגישים שהם יכולים לפעול באופן חופשי כאילו שאין דין ואין דיין. צו השעה כיום הוא להתחיל בביצוע תכנית ממשלתית מקיפה גם לאיסוף הנשק וריסוק ארגוני הפשיעה וגם להקצאת משאבי חינוך ורווחה לטיפול בנוער במצוקה ואוכלוסייה בסיכון".

ג׳בארין הדגיש את הצורך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית: "אירועי הלילה מוכיחים את חשיבות הדרישה שהעליתי להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את סיבות העומק לפשיעה ותמליץ על פתרונות מערכתיים. טיפול נקודתי פה ושם לא יספיק בצל רוחב התופעה וממדיה הענקיים".

יו"ר "הרשימה המשותפת", חה"כ איימן עודה הגיב גם הוא לאירועים ואמר כי "עבר עלינו ליל דמים בלתי נסבל. ארבעה בני אדם נורו באירועים נפרדים במהלך הלילה, מתוכם מוחמד חסין חמדאן דעיף בן ה-21 שנרצח. אנחנו ממשיכים לעשות הכל כדי לשים סוף לאלימות. הדרך ארוכה אבל מאבק נחוש ותמיכה הדדית יבטיחו שהרוב המוחלט של הציבור יתגבר על קומץ העבריינים".