צדק מאוחר? הבוקר (ראשון) בתשע ייפתח דיון ההוכחות בבית המשפט המחוזי בלוד נגד העבריין אסי אבוטבול, הנאשם ברצח פרקליט הצמרת עו"ד יורם חכם ז"ל. בדיון צפויה להינתן בין היתר עדות של עד מפתח בפרשה, שאמורה לשפוך אור על נסיבות המקרה. יצוין כי צווי איסור פרסום רבים הוטלו על חלקים נרחבים בפרשה.
 
עו"ד חכם נרצח לפני כ־11 שנה, כאשר מטען חבלה התפוצץ ברכבו במרכז תל אביב. למרות הזעזוע העמוק מרציחתו, המשטרה לא הצליחה במשך שנים ארוכות לשים את ידיה על האשם. לפני כמה שנים חלה התקדמות בחקירה ולבסוף הוגש נגד אבוטבול כתב אישום, שלפיו הוא הורה על רציחתו של פרקליטו בשל אי שביעות רצונו מהייצוג שזה העניק לו. 

אבוטבול מרצה עונש מאסר של 18 שנה בגין ניהול ארגון פשיעה. נוסף לכך, הוא נאשם ברציחתו של ארתור רוזן, עבריין מוכר, לפני כ־18 שנה. לאחר הפיצוץ שגבה את חייו של עו"ד חכם אותרו פריטים אישיים שלו על הכביש בזירת האירוע. בין היתר אותר הטלפון הסלולרי שלו. חכם אכן פוטר על ידי אבוטבול מהמשך ייצוגו המשפטי, לאחר שזה טען כי פרקליטו ויתר על "עדות משמעותית עבורו במסגרת ההגנה המשפטית".
 

על פי הדיווחים בנושא, עד המפתח, שהפליל את אבוטבול, הוא אסיר עולם שריצה עונש מאסר בעקבות רצח שביצע במהלך שוד. הוא נמלט לאחר ביצוע הרצח לבלגיה, שם ביצע פשעים נוספים, ומאוחר יותר נעצר והוסגר לישראל. עוד דווח כי בתמורה להפעלה החריגה שלו כסוכן, הפרקליטות סיכמה איתו כי יזכה לחנינה על תנאי מהנשיא בתום עדותו בתיק אבוטבול ויגורש מהארץ למשך עשר שנים. בתגובה לדיווחים טוענת פרקליטת אבוטבול, עו"ד מירי פרידמן, כי חכם היה מאוים על ידי גורמים אחרים ואף התלונן בגין איומים אלו.