בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום (חמישי) בשבעה ימים את מעצרם של שני חשודים נוספים ברצח הצעיר עדיאל תורתי ז"ל בחודש ינואר האחרון בפתח תקווה. החשודים, בני 16 ו-18, הוסגרו היום לישראל לאחר שנמלטו מן הארץ מיד לאחר הרצח, שעה שמתנהלת נגדם חקירה פלילית בחשד למעורבות ברצח ושיבוש הליכי חקירה ומשפט. במהלך החקירה התברר כי החשודים נמלטו לאומן ובחלוף כחצי שנה נמלטו לרוסיה. עם הגעתם לרוסיה, החשודים נעצרו ומאז שהו במעצר בידי משטרת רוסיה, עד שהוסגרו, כאמור, לישראל.

בחודש מרץ הגישה פרקליטות מחוז מרכז כתבי אישום נגד אלירן אסקיאס וקארו גבוריאן בגין ניסיון רצח, השמדת ראיה ועבירות נוספות. מכתב האישום עולה, כי הנאשמים התעללו בתורתי בן ה-20 כיוון שמצאו בו "מלשין", ואף קברו אותו בחורשה על מנת להעלים את עקבותיו, ולאחר מכן ניקו את הזירה מראיות. כתב האישום שהוגש מדבר על ניסיון רצח כיוון שלא ידוע כעת אם תורתי מצא את מותו בעקבות המכות שספג מהנאשמים, או מהקוקאין שצרך לפני כן.



עדיאל תורתי ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
עדיאל תורתי ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



לפי כתב האישום, הנאשמים שהו עם תורתי יחד ביחידות דיור בפתח תקווה ביחד עם קטין נוסף וצרכו משקאות אלכוהוליים וסמים מסוכנים מסוג קוקאין. בשלב כלשהו, בעת שישבו שאל גבוריאן אם מישהו מהם סיפר לאחרים על מיקומה של יחידת הדיור, וזאת בשל רצונו להסתתר על רקע פעילותו הפלילית. גבוריאן הטיח בתורתי כי הוא "מלשין", והנאשמים והקטין הנוסף החליטו להרוג את תורתי בשל כך ולבצע בו מסכת התעללות פיזית ונפשית, שכללה בעיטות, חניקות ודקירות בפלג גופו העליון ובראשו.



לאחר מכן השאירו הנאשמים את המנוח שכוב על הרצפה ועזבו את המקום. באותו לילה הצטיידו הנאשמים ושניים נוספים באת חפירה על מנת לחפור קבר למנוח ולהעלימו. הם חפרו יחד קבר למנוח באדמת חורשה סמוכה ליחידת הדיור בעומק חצי מטר, הוציאו את פח האשפה כשהמנוח בתוכו והובילו אותו לחורשה. אחר כך הם השליכו את המנוח לתוך הקבר, דחסו את גופתו לתוכו וכיסו אותו בחול ובענפים שהיו במקום על מנת שלא יהיה ניתן לאתרו. במהלך שעות הערב והלילה למחרת חזרו הנאשמים עם שניים נוספים ליחידת הדיור כדי לנקות את המקום ולאסוף את הראיות המפלילות על מנת להשמיד ראיות ולשבש הליכי משפט.