בלשי המשטרה בירושלים עיכבו לחקירה הבוקר (שני) שישה מחסידיו של הרב אליעזר ברלנד בחשד לעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון.



הבלשים פשטו על בתיהם של השישה, וערכו בהם חיפושים, במהלכם נתפסו מסמכים וממצאים נוספים. על פי החשד, השישה ניצלו את מצוקתם של חולים ובני משפחותיהם וגבו כספים מהם באמתלה לפיה הם יעבירו אותם לרב שייתן את ברכתו לחולים, מה שלטענתם, יביא להבראתם.



במהלך החיפושים ולאחר שהשוטרים השיגו את מבוקשם נתגלה חיכוך בינם לבין הנוכחים, בעקבותיו עכבו השוטרים אדם שאיים עליהם ואינו קשור לחקירה.

הרב ברלנד נחשב לאחד מהבולטים בין רבני חסידות ברסלב, ועמד בראש קהילה "שובו בנים" שמנתה למעלה מ - 1,000 משפחות. נגד הרב ברלנד התנהלה חקירה בעקבות תלונות שהוגשו נגדו בגין עבירות מין שביצע לכאורה במספר נשים ועם פרסום הדברים נגדו נמלט מהארץ עד שנעצר והוסגר לישראל.



עם סיום החקירה הוגש נגדו ביולי 2016 כתב אישום חמור אולם בסופו של דבר החליט להסכים לעסקת טיעון בעטיה הודה בביצוע שתי עבירות של מעשה מגונה בנשים ובעבירת תקיפה ובנובמבר 2016, גזר עליו בית משפט השלום בירושלים עונש של שנה וחצי מאסר לריצוי בפועל. באפריל 2017 שוחרר לאחר שעבר ניתוח לכריתת כלייה וחצי המעי הגס בעקבות מחלת הסרטן ממנה הוא סובל.