בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את ערעורה של מלכה לייפר, הנאשמת בפדופיליה ובביצוע עבירות מין בתלמידות בבית ספר חרדי במלבורן, וקבע כי עליה לעמוד בפני פאנל מומחים שיבחן האם היא כשירה לעמוד לדין ולהיות מוסגרת לאוסטרליה.



ההחלטה הזו מגיעה לאחר שעורכי דינה של לייפר שלחו הודעה לבית המשפט לפני כחודש, בה ציינו כי מרשתם לא תעמוד מול הוועדה המבקשת לקבוע את כשירותה לעמוד לדין, וביקשו שהשופטים יאפשרו לה להמשיך להיות בישראל ולא יסגירו אותה בחזרה לאוסטרליה.



במהלך 2008 החלו להתפרסם באוסטרליה תלונות נגד לייפר מצד תלמידות שלמדו בבית הספר החרדי במלברון אותו ניהלה, שטענו כי היא ביצעה בהן מעשים מגונים והתעללה בהן במשך שנים.



בסוף אותה שנה חזרה לייפר לישראל ומצאה מקלט בקהילה החרדית ביישוב עמנואל. בעת שהותה בארץ הוגש נגדה כתב אישום באוסטרליה הכולל 74 סעיפי אשמה בגין עבירות מין. היא נעצרה בישראל באוגוסט 2014 ושוחררה למעצר בית בבני ברק.



הליך הסגרתה בחזרה לאוסטרליה, החל באותה שנה אך נפסק במהלך 2016, לאחר שנקבע כי היא אינה כשירה לעמוד לדין. כזכור, בתחילת השנה פתחה המשטרה בחקירה נגד גורמים רשמיים, ביניהם שר הבריאות, יעקב ליצמן, בחשד לכך שהתערבו באופן לא חוקי כדי למנוע את ההליך.



ארגון JCW, שמלווה את הנפגעות שהגישו תלונה נגד לייפר, מסר בתגובה כי "אומנם קשה לנו עם הסחבת המרובה אך אנו שמחים שבית משפט העליון דחה את הטענות נגד פאנל המומחים ואימץ את החלטת בית משפט המחוזי בעניין. אנו מקווים כי החלטת פאנל המומחים תאשר את טענותינו בדבר כשירותה של לייפר, תקרב את הסגרתה לאוסטרליה, ותסלול את הדרך לצדק עבור הנפגעות".