פרשת מין תמורת מינוי: בעקבות החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד עו"ד אפי נווה והשופטת אתי כרייף במעורבות בפרשת "מין תמורת מינוי", עורך דינו של נווה, בועז בן צור, יצא להגנת מרשו בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM ואמר: "החסינות של שטייף מפוקפקת, לא נעשתה עבודה עיתונאית יוצאת דופן", והוסיף: "תיאוריית השוחד המיני היא מפוקפקת מיסודה".

עד כמה הופתעתם מכתב האישום הזה, בכפוף לשימוע?
"הייתה לנו ציפייה שאם התהליך ינוהל בצורה הוגנת, גם הסוגייה הזו תרד מסדר היום, אך גם היינו ריאליים ותהינו איך יצדיקו מהלך כל כך מתוקשר ויביאו לסיימו באקורד נמוך. הנחנו שבשלב הזה ינסו להשאיר משהו וההנחה הזו התבררה כנכונה".
 
אתה עורך דין והלקוח שלך עדיין עורך דין שלא נשללה ממנו התעודה. שניכם לא נותנים אמון במערכת?

"אני לא נכנס לסוגיות אמון במערכת. התחילה פרשה שגילתה עבירה חמורה. גנבו לאדם מכשיר סלולרי, בו נמצא כל עולמו, ופרצו אליו. את העניין הזה החליטו להעביר מסדר היום ולסגור אותו".
 
מה שמפריע לכם זה שלא יוגש נגד הדס שטייף כתב אישום ככל הנראה?
"נכון, מכיוון שלא נעשתה כאן עבודה עיתונאית יוצאת דופן או תחקיר עיתונאי".
 
כולנו מבינים מה המעשה, אך מה אם יתברר שזה גרם להוציא את כל הלכלוך החוצה?
"אז יש לנו כאן מעשה עבירה ברור, וקרה כאן נס רפואי. בדרך כלל המשטרה מגלה חומרה בהמלצות, אך במקרה הזה היא לא ראתה כאן שוחד מיני. החליט מי שהחליט שיש כאן סוגיה של שוחד מיני, וזה כדי לאזן את החסינות הכל כך מפוקפקת שהוענקה לאותה עיתונאית".
 


האם אתה חושב שהלקוח שלך נקי?
"התיאוריה של שוחד מיני היא אחת התיאוריות המפוקפקות ביותר שיכולה להיות. טוענים שנקרמה איזו עסקה בין שני האנשים, כשהתקיימו יחסים אינטימיים בתמורה לסיוע לצד השני. לתיאוריה הזו אין שום אחיזה. הקשר האינטימי התחיל לפני שמר נווה היה יו"ר לשכת עורכי הדין. איך אפשר לבוא ולומר שנרקמה עסקה כשהקשר החל שנתיים לפני כניסתו לתפקיד? מי העלה על דעתו שאותם האנשים תכננו איזשהו תכנון? איפה יש לזה עדות או ראייה?".
 
אנחנו יודעים שיש כוח גדול מאוד ליו"ר לשכת עורכי הדין. כנראה שהוא היה איש חזק.
"במדינת ישראל יש המון אנשים חזקים, זה מאוד קשה להעלות תיאוריה כה מגושמת. כל המינוי של אותה מועמדת נעשה עם כל הנתונים שהוצגו בוועדה למינוי שופטים".
 
האם לדעתך צריך להיות שינוי בשיטת בחירת השופטים בישראל?
"מי שמצליח להטיל אות קלון על העבודה הכל כך חשובה של הוועדה למינוי שופטים זה מי שהחליט לטעון טענות מהסוג הזה. דווקא סוגיית אמון הציבור שכרוכה בהליך הכל כך מקודש של בחירת שופטים בישראל, מטילים בו דופי בעזרת הטענות כפי שהן מועלות כאן. ההליך הזה הוא נכון וראוי, המוסד הזה של הוועדה הוא מוצלח מאוד, ומי שמצליח להטיל בו ספק הוא מי שמעלה את הטענות הכל כך משונות שהועלו גם במקרה שלנו".