פרקליט המדינה שי ניצן סיים היום (שני) באופן רשמי את תפקידו, אך טרם נקבע מי ימלא את מקומו לפחות לשלושת החודשים הקרובים. מי שאמור להחליט ביממה הקרובה מי יכנס לנעליו של ניצן הוא שר המשפטים הזמני אמיר אוחנה, שמצוי במחלוקת עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בשאלה מי בעל הסמכות לקבוע מי ימונה לתפקיד הרגיש.



למחלוקת בין השניים הצטרף היום נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, שכתב לשר וליועמ"ש על חובת ההתייעצות בנוגע למינוי ואפילו התנועה לאיכות השלטון הביעה את דעתה על ההליך.



גורמים משפטיים ופוליטיים אומרים כי אוחנה נמצא בדילמה וכי יספוג ביקורת תהיה החלטתו אשר תהיה. אם ימנה את מומלץ היועמ"ש, המשנה לפרקליט המדינה שלמה למברגר, יחטוף ביקורת מימין. אם יחליט על אחד משני המועמדים הנוספים מצמרת הפרקליטות, יחטוף ביקורת משמאל, על רקע קרבתו לראש הממשלה בנימין נתניהו.



בעקבות המכתב של הרשקוביץ הגיב אוחנה בצורה חריפה. "לא ברור לי מה פשר המכתב שהעברת ליועץ המשפטי לממשלה ואליי, ולפיו טרם קוימה חובת ההיוועצות עם נציב שירות המדינה'", כתב. עוד הדגיש אוחנה כי "לא קיימת בחוק חובת היוועצות ביועץ המשפטי לממשלה, לא כל שכן נדרשת הסכמתו".



אוחנה ציין עם זאת כי "למעלה מן הצורך, וכפי שהודעתי, נועצתי גם ביועמ"ש. קוימה גם קוימה חובת ההיוועצות, וכשאחליט על מי מבין המועמדים, הרי ששמו של אף לא אחד מהם יהיה זר לך." את המכתב שיגר השר גם למנדלדבליט. כעת עיני כולם נשואות להחלטה הקרובה של שר המשפטים.



מלבד המועמד של מנדלבליט למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, ישנם שני מועמדים נוספים שהגיעו לישורת האחרונה ומתוכם יבחר ממלא מקום לפרקליט המדינה: דן אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית ואורלי בן ארי גינזברג, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז.



בצמרת משרד המשפטים חוששים שהחלטה לעומתית של אוחנה תגביר עוד יותר המתח בינו לבין מנדלבליט, בעקבות ההחלטה להגיש כתבי האישום כנגד נתניהו. כמו כן, ההערכה היא כי אם לא יוסכם למנות את למברגר, כדרישת היועמ"ש, יהיה קושי להגן על המינוי בבג"ץ.



בתוך כך, בצל הסערה והמחלוקת על מינוי ממלא מקום לפרקליט המדינה, מניצן עצמו ייפרדו באופן רשמי במסיבת פרידה מחר, לאחר אירועי פרידה קודמים שכבר ערכו לכבודו.