יומיים לאחר הודעתה של ליאת בן-ארי גינזברג כי היא מסירה את מועמדותה לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, נמשך העימות בין שר המשפטים אמיר אוחנחה לבין היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על מי ימלא את התפקיד. הבוקר (ראשון) אמר השר אוחנה, כי הוא בודק שמות נוספים לתפקיד. בראיון לכאן ב', אמר אוחנה כי לא יתייחס לשמות ספציפיים, אך הבהיר כי התנהלות היועמ"ש אביחי מנדלבליט לא הועילה לסיכוייו של מועמדו לתפקיד, שלמה למברגר.

"מי שמחליט מי הוא האיש המתאים לתפקיד זה אני", אמר אוחנה, והוסיף: "למברגר מתאים, הוא ברשימה שלי ואני לא שולל את מועמדותו, רק אומר שההתנהגות הכוחנית הפסולה של גורמים מסויימים בפרקליטות וחוות הדעת של היועמ"ש, שבעיני היא חסרת סבירות באופן קיצוני, לא הועילו לסיכוייו".

אוחנה חזר בראיון על דבריו מאמש, לפיהם, הופעלו לחצים על בן-ארי גינזברג להסיר את מועמדותה: "כנראה שהניחו, כאלה ואחרים, אקדחים על השולחן וזה הביא לצערי לנסיגה. הייתי מוכן להיאבק על המינוי הזה כי הוא נכון וצודק. היו לחצים מסוגים שונים, על חלקם אני יודע".

אתמול אמר אוחנה ב"פגוש את העיתונות" כי "ההחלטה של בן-ארי גינזברג היא בוודאי מצערת ומאכזבת, אבל אני אמשיך לפעול בהתאם לחוק על מנת לחזק את אמון הציבור בפרקליטות. אני חושב שזו לא שעתה היפה של הפרקליטות. אני שואל את עצמי מי יסכים להכנס לתופת הזו. אני חולק על החלטת הביניים של בג"ץ שהסתמכה על מצג שווא שהוצג על ידי התנועה לאיכות השלטון".

בהודעתה כתבה בן ארי-גינזברג כי "הניסיון להפוך את הבחירה בי לעניין פוליטי ולהציגו כחלק ממהלך שנועד לפגוע בשלטון החוק, או בעצמאות שיקול הדעת של הפרקליטות – הוא מצער וסותר את התנהלותי וערכיי מאז או מתמיד". לדבריה, "האווירה שנוצרה מאיימת לפגוע באמון הציבור בפרקליטות ולשחוק אותו עוד יותר. אינני מוכנה שעל גבי תיגרם למערכת המשפט פגיעה נוספת, כל עוד בכוחי למנעה".