שלושה ימים לאחר הודעתה של ליאת בן ארי גינזברג כי היא מסירה את מועמדותה לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, נמשך העימות בין שר המשפטים אמיר אוחנה לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על איוש המשרה הבכירה. השר אוחנה השיב הבוקר (שני) למכתבו של מנדלבליט, בו הציע לו לשקול את מועמדותן של המשנות לפרקליט המדינה, נורית ליטמן (משנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים) וליאת בן ארי (פרקליטת מיסוי וכלכלה) לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה וציין כי יראיין אותן, אך עם זאת גם מועמדים מחוץ לפרקליטות.
"שמחתי לראות כי מתחם הסבירות התרחב עוד מעט בעיניך", כתב השר ליועמ"ש, "כפי שאמרתי לך, אשמח לפגוש בכל מועמד שתעלה בפני, על כן אראיין את שתי המועמדות הנוספות, עם אביע תמיהה כי ביניהן מי שזה עתה זכתה במכרז שעמלתם כה קשה לשכנע את נציב שירות המדינה דוע הוא נחוץ עד מאוד  - המשנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים. כיצד יתנהלו העניינים הכלכליים בפרקליטות המדינה ביעילות כאשר המשרה החשובה והנחוצתה תיוותר לא מאוישת? בכל אופן אשמע גם אותה בלב פתוח ובנפש חפצה. להשקפתי, גם אם היא מחמירה הרבה מעבר להוראות החוק, מינוי של כל בעל תפקיד בכיר בפרקליטות מצוי במתחם הסבירות, ועל כן אזמין לראיונות מועמדים נוספים העונים לתבחין זה".
עוד הוסיף אוחנה במכתבו: "תקוותי היא כי שנינו רואים לנגד עינינו את חיזוק אמון הציבור בפרקליטות כיעד חשוב מאוד בעת הזו. ועל כן ננהל את ההליך ברצינות המחייבת".


כזכור, מנדלבליט ציין אמש, כי המועמד המתאים ביותר בעיניו לתפקיד הוא המשנה לפרקליט המדינה, שלמה למברגר, אך לאור הנסיבות שנוצרו וכדי למנוע מצב שבו מינוי ממלא המקום הופך מושא למחלוקת ולעימות בינו לבין השר, הוא הציע לשר בעל-פה לשקול גם את מועמדותם של אורית קוטב וציון אילוז, שבניגוד לדברי השר הינם גם בעלי ניסיון במשפט פלילי, שדי בו כדי להביא לכך שיוכלו למלא כראוי את תפקיד מ"מ פרקליט המדינה, בשים לב גם ליתר כישוריהם ולמעמדם. כאמור, כעת הוא מציע את השתיים למועמדות לתפקיד.