חברי הוועדה למתן היתרים הודיעו הערב (ראשון) כי הוועדה תתכנס בקרוב כדי לשמוע את טיעוני ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשותיו לקבל היתר לצורך מימון הוצאותיו המשפטיות בתיקים המתנהלים נגדו, וכן להבהרת החלטה קודמת של הוועדה, זאת בעקבות הפניית היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

בהודעה שפרסמה הוועדה נכתב, כי "הוועדה סבורה, וזאת בהתאם להלכה של בית המשפט העליון, כי ההחלטות של טריבונל זה, בשונה מהחלטות שיפוטיות, לא חל עקרון הסופיות, והן ניתנות לשינוי. יודגש כי הוועדה למתן היתרים פועלת ליד מבקר המדינה ואינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין". חברי הוועדה עדכנו בהחלטתם את מבקר המדינה.

התנועה לאיכות השלטון מסרה כי היא מתכוונת לפנות מחר לוועדת ההיתרים בבקשה כי זו האחרונה תדחה את בקשתו של ראש הממשלה לאשר לו הלוואה. בהודעה שפרסמה הוועדה נכתב: "לאחר שהוליך שולל את הועדה הקודמת ואת בית המשפט העליון, מעז ראש הממשלה למחזר בפעם הרביעית את הבקשה, מתוך תקווה כי תחת מבקר המדינה החדש שמינה, הועדה תעלים עין ותאשר לו את ההלוואה, מבלי שיציג בפניה את האישורים הנדרשים".

עוד נכתב, כי "אין שום סיבה לחזור מהחלטתו המנומקת של השופט עוני חבש שקובעת כי ראש הממשלה לא נמצא בתנאי ועדת אשר ומה שהיה נכון לעבר, נכון גם לבקשה זו ודינה להידחות על הסף".

ביום חמישי האחרון פנו פרקליטיו של נתניהו, עו"ד עמית חדד ועו"ד יוסי כהן, לוועדת ההיתרים בבקשה מחודשת למימון הוצאותיו המשפטיות של ראש הממשלה. המבקר אנגלמן החליט למנות לדיון את שתי יושבות ראש ועדת ההיתרים, השופטות בדימוס נחמה מוניץ ושולמית דותן ולצדן נציג ציבור, ישראל תיק.

ממבקר המדינה נמסר כי "הוועדה למתן היתרים פועלת ליד מבקר המדינה ואינה כפופה בהחלטותיה אלא למרות הדין. פעילויותיה של הוועדה וסמכויותיה מעוגנות בפרק ד' לכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים. במסגרת עבודתה הוועדה רשאית לסרב למתן היתר לאי קיום כלל מהכללים, לתת היתר או לתת היתר מותנה, אם הדבר נראה לה מוצדק בנסיבות המקרה ותקין מבחינה ציבורית. עוד נקבע כי תוקף ההיתר לא יעלה על תקופת כהונת הממשלה. הכללים מעניקים לוועדה סמכות לבטל היתר או לשנותו בהתאם לנסיבות".

אביחי מנדלבליט. צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90
אביחי מנדלבליט. צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90

בקשה זו של נתניהו הגיעה לאחר שביוני האחרון דחתה הוועדה את בקשתו למימון הוצאותיו על ידי מקורבו ספנסר פרדרידג' לאחר שנתניהו סירב לפרט בפני הוועדה את פירוט הצהרת ההון שלו.

ראש הממשלה ביקש מהוועדה להקפיא את החלטתה כיון שהוא בוחן דרכים אחרות לקבל את המימון, אולם בקשתו נדחתה. בהחלטת הוועדה נכתב כי "נתניהו צריך להחזיר למיליקובסקי את 300 אלף הדולרים שקיבל ממנו וכן את החליפות שקיבל או שווי שלהם".