כתב אישום הוגש הבוקר (שני) על ידי פרקליטות מחוז חיפה - פלילי, לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ויסאם בן מוחמד אבו אלחסנה, תושב רצועת עזה, בגין רצח הנער עאדל חטיב בן ה-17, לאחר שחטף אותו במטרה לסחוט כספים מבני משפחתו. לאחר מכן, הוא דקר אותו למוות.

מחקירת המשטרה עולה כי הנאשם, תושב רצועת עזה, התגורר ועבד בעיר שפרעם ללא אישור ובניגוד לחוק. הנאשם והקטין המנוח עבדו יחד בעבודות בניה בבית דודו של המנוח. בשלב מסוים, החליט הנאשם להמית את המנוח, ולסחוט מבני משפחתו כספים בתמורה כביכול לאיתורו של בנם. הוא יצר קשר עם המנוח שבוע לפני הרצח, מאוחר יותר באותו היום, הצטייד במעדר אותו לווה מאחד האנשים בעיר והסתיר אותו בשטח האדמה סמוך לבית הספר שם תכנן לבצע את רצח הקטין המנוח ז"ל. 

השניים קבעו להיפגש ביום למחרת בשכונת עין עפיה בשפרעם. סמוך לשעה 19:00 המנוח נפגש עם הנאשם אשר היה מצוייד בסכין, הנאשם הוביל את המנוח אל שטח האדמה שם הסתיר יום קודם לכן את המעדר. שם, הנאשם הוציא את הסכין, דקר את הקטין המנוח דקירות רבות עד אשר גרם למותו וקבר אותו באמצעות המעדר. 

הנאשם עזב את המקום לכוון ביתו של המנוח שם הניח על שמשת רכב שחנתה בסמוך לבית מכתב ובו כתוב בערבית: כי הקטין נמצא במקום בטוח והוא דורש עבורו סכום של 400,000 שקלים בתוך חמישה ימים, ולאחר שיקבל את הכסף הקטין יוחזר לאביו. עוד ציין כי במידה ויפנו למשטרה הקטין יחתך.

עוד עולה כי בשעות הבוקר שלאחר הרצח, הנאשם עזב את העיר שפרעם ונעלם, עד אשר נמצא כחודש ימים לאחר הרצח, כשהוא מסתתר בבניין שנמצא בהליכי בניה בעיר טמרה.  כתב האישום מייחס לו עבירות של רצח בנסיבות מחמירות, חטיפה לשם רצח וסחיטה, וכניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק.

כאמור, הגופה אותרה בחודש שעבר וצו איסור פרסום הוצא אז על כל פרטי החקירה. כמה ימים לאחר מכן, הותר לפרסום כי ארבעה צעירים עוכבו לחקירה בעקבות איתור הגופה, שמאוחר יותר התברר כי היא שייכת לחטיב.