במהלך תוכניתו של גיא פלג היום (רביעי) ב-103FM ביקש אחד המאזינים לדון במינויו של דן אלדד לממלא מקום פרליט המדינה. פלג הסביר מדוע היועמ"ש אביחי מנדלבליט יתקשה לערער עליו: "לדעתי שר המשפטים ניצח המערכה הזו. היועמ"ש נתפס כמי ששיקוליו לא ענייניים ובסוף הוא יצטרך לעבוד כתף אל כתף עם דן אלדד".

המאזין: "גיא שלום, האם לדעתך המינוי של דן אלדד יאושר למרות הבעיות בין השר אוחנה ליועץ המשפטי? מהי המשמעות של זה בחודשים הקרובים, כי להבנתי הוא האדם שאמור בעצם להגיש את כתבי האישום נגד ראש הממשלה?"

פלג: "אתה עושה קצת סלט צביקה, כתב האישום נגד ראש הממשלה כבר הוגש. במובן הזה לפרקליט המדינה לא צפוי חלק משמעותי. כמובן שבעניינו של ראש הממשלה יש כל הזמן מהמורות והרבה החלטות לאורך הדרך, דפנה ליאל, 'חדשות 12', שידרה שח"כ שלמה קרעי טען שצריכים לדון מחדש בחסינות. לדבריו, נתניהו צריך להגיש מחדש את בקשת החסינות כי הפרקליטות הגישה כתב אישום שאינו מוקפד. ייתכן וועדת הכנסת הבאה, אחרי הבחירות, היא שתדון בחסינות. נדמה לי שראש הממשלה חתר לכך. מבחינת החשיבות, ייתכן ועוד מעט תוצג עמדה של ועדת ההיתרים והיועץ יידרש אליה, אבל בסך הכל הכללי בתיק של ראש הממשלה - התקבלו ההחלטות המשמעותיות והוא נמצא כבר בבית המשפט.

"אני חושב ששר המשפטים אוחנה עשה ליועמ"ש בית-ספר, הוא כלא אותו בדילמה מאוד מורכבת, דילמה שהיועץ לא יכול לצאת ממנה טוב. אני חושב שחלק מהטעות הגדולה של היועץ הייתה בהבנת האווירה הציבורית ובהבנת התקשורת. במינוי של עו"ד אורלי בן-ארי אמרו, בצדק, שהיא בכירה בפרקליטות אבל היא לא בדרג הניהולי הבכיר. במקרה של דן אלדד מדובר באדם שכבר נמצא בדרג ניהולי, הוא בכיר שבבכירים. בסוף אנחנו מצפים מהיועמ"ש שההחלטות והמינויים שלו לא יהיו לפי הטעם האישי שלו - שההחלטות יהיו החלטות מקצועיות. ברגע שהשר העלה את שמו של אלדד בסביבתו של היועץ מסרו שהיועץ סבור שיש מניעה משפטית והוא אף אמר את זה לשר אוחנה. זה מציג את היועץ המשפטי לממשלה באור לא טוב, כאילו שיקוליו אינם עניינים. יתרה מכך, אם יטען כפי שטען ואמר לשר המשפטים שיש מניעות משפטית, זה עלול להתגלגל עוד לבג"צ. מה הוא יגיד? שאלדד, ראש המחלקה הכלכלית בפרקליטות, כל כך בכיר, לא רק שלא ראוי לכהן בתפקיד הפרקליט, אלא נוגד את מתחם הסבירות. המינוי שלו לא סביר? בוודאי שהמינוי שלו סביר. לכן אני חושב שהשר ניצח במערכה, היועץ לא יכול לנצח והוא הפסיד הפסד גדול, שיקוליו נתפסים לא עניינים מחד, ומאידך, הוא יצטרך לעבוד עם דן אלדד. אנחנו לא יודעים אם ניגרר למערכת בחירות רביעית, גם השלישית נשמעה דמיונית, וגם השנייה. הם יצטרכו, וצריכים, לעבוד כתף אל כתף ובהרמוניה.

היועץ המשפטי לממשלה הוא ראש מערכת האכיפה, פרקליט המדינה הוא המנהל של הפרקליטות וכפוף ליועץ. מנגד, יש הרבה מאוד החלטות משמעותיות שנשארות ברמת הפרקליטות. בנוגע לתיקים פליליים של בכירי הציבור, פרקליט המדינה צריך להביא את עמדת הפרקליטות ליועץ המשפטי, הוא ראש וראשון ליועצים שלה והם חייבים לעבוד בהרמוניה ובסינרגיה. זו הייתה טענת היועץ, יש משמעות גדולה למי שמעוניין לעבוד איתו 'כתף אל כתף'. אני חושב שהוא נקלע למבוי סתום".

מאזין: "יש תחושה של חוסר אמון הציבור בפרקליטות".

פלג:"אנשים מנסים לאחוז את המקל משני קצותיו. מצד אחד עומד ראש הממשלה, בכיר הפוליטיקאים וחרף כל החשדות וכתבי האישום, הוא פוליטיקאי פופולארי ביותר שציבור רחב הולך אחריו. למעלה ממיליון מצביעים הצביעו לו בבחירות האחרונות, הוא כריזמטי וחזק וכשהוא עומד מעל במה ואומר שתופרים לו תיק ממניעים פוליטיים, ולאחר מכן אותו ציבור טוען שיש ירידה של אמון הציבור במערכת. כשיש פוליטיקאים רבי עוצמה והשפעה שמערערים את אמון הציבור במערכת לא צריך להתפלא".