בית המשפט ברחובות הרשיע היום (שלישי) את המטפלת ציפורה דוד בהתעללות בתינוק, לאחר שתועדה מכה תינוק בן 11 חודשים בנס ציונה. "הנאשמת פעלה באכזריות באימה והשפלה כלפי התינוק", אמרה השופטת אפרת פינק בפתח הדיון, "המעשים לא היו נחשפים אילולא התיעוד".

הורי התינוק, דורון ובת אל רוגוב, התייצבו לדיון כדי לשמוע את ההחלטה. רוגוב צעקה לדוד: "תתחילי להכין תיק (לכלא)". השופטת פינק ציינה: "כתב האישום ייחס לנאשמת עבירה של התעללות. המחוקק לא הגדיר מהי התעללות, אך בית המשפט העליון קבע שורת מבחנים ובהם האם ההתנהגות מאופיינת בהשפלה, דיכוי וביזוי הקורבן, מידת פערי הכוחות, מידת חוסר הישע של הקורבן, התמשכות המקרים ועוד".

דורון ובת אל רוגוב. צילום: מתן וסרמן
דורון ובת אל רוגוב. צילום: מתן וסרמן

עו"ד ירון פורר, סנגורה של ציפורה דוד: "התביעה בחרה להתייחס למקרה בחומרה יתרה. לכל אורך השנה מרשתי הביעה צער וחרטה על מעשיה. אנחנו מודעים לכך שמדובר במעשים לא פשוטים, יחד עם זאת היא עוברת תקופה קשה מאוד הן מפאת הבושה והן מפאת השיימינג ברשתות החברתיות".

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עינב וינוגרד, החל מחודש ינואר 2019 עבדה הנאשמת כמטפלת של תינוק יליד 2018 בבית הוריו וסבתו. בימים 12.5.19 ו- 15.5.19, התעללה הנאשמת בתינוק בדרכים שונות.

בין היתר, הנאשמת סטרה בפניו, צעקה לעברו שוב ושוב, הטיחה אותו על הספה ועל השטיח, הצמידה מגבת לפניו של התינוק תוך שהיא חונקת אותו, הזיזה את התינוק עם רגלה, יצאה לעשן והותירה את התינוק לבדו בבית, ואמרה לו שתהרוג אותו. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרה של דוד עד תום ההליכים.