לאחר למעלה מעשרים שנים של הליכי הוצאה לפועל, סייע עו"ד גיא סרוסי, מנהל מחלקת הוצאה לפועל במשרד עורכי דין סרוסי מארון, שמכהן גם כסגן יו״ר ועדת ליטיגציה בלשכת עורכי הדין, למחוק ללקוח המשרד חוב מזונות של 271,841 שקלים, בתשלום של 4,218 שקלים בלבד. 

הלקוח הגיע אל עו״ד גיא סרוסי עם חוב מזונות בסך של 271,841 שקלים. לאורך השנים תפח חוב המזונות, אף על פי העובדה שהלקוח הגיע לפני שנים להסדר עם המוסד לביטוח לאומי לפריסת החוב.

החייב נאלץ להתמודד עם חוב כפול: לגרושתו ולמוסד לביטוח לאומי
בעבר, מי שהיה יכול לפתוח תיק מזונות בהוצאה לפועל נגד החייב היו הן הגרושה והן המוסד לביטוח לאומי. כך נוצר מצב בלתי הגיוני, בו החייב היה צריך להתמודד בו זמנית גם עם חוב למוסד לביטוח לאומי וגם עם חוב כלפי הגרושה עצמה, דהיינו התמודדות עם שני תיקי הוצאה לפועל ולא אחד.

כך, גם אם החייב הגיע להסדר מול המוסד לביטוח לאומי, הוא עדיין היה צריך להתמודד עם תיק ההוצאה לפועל מול גרושתו. במצב הדברים הנ״ל החייב הגיע למשרד עורכי דין סרוסי מארון, עם חוב של 271,841 שקלים לגרושתו, למרות קיומו של ההסדר מול המוסד לביטוח לאומי.החייב, יליד 1960, עצמאי, עובד כרפד למחייתו. חוב המזונות הכביד עליו מאוד ומכאן הוטלו עליו עיקולי בנקים, משכורת, הגבלת רישיון נהיגה ואף צו עיכוב יציאה מהארץ.
כאן המקום לציין, שהחייב הגיע לעו״ד גיא סרוסי לאחר למעלה מ-20 שנה שתיק ההוצאה לפועל נגדו היה פתוח ולאחר עשרות ניסיונות להביא לסגירתו. למרות קיומן של עשרות בקשות שהוגשו בתיק, לא השתכנעו רשמי ההוצאה לפועל השונים שהופקדו על התיק כי החייב אכן שילם את חוב המזונות.

לפניה ישירה אל משרד עורכי דין סרוסי-מארון ושות', לחץ/י כאן

המוסד לביטוח לאומי התעקש כי החייב שילם רק עבור חלק מתקופת חוב המזונות
הסיבה המרכזית בגינה רשם ההוצאה לפועל, לא השתכנע כי החייב פרע את חוב המזונות,  היא התעקשותו של המוסד לביטוח הלאומי שהחייב שילם רק עבור חלק מתקופת חוב המזונות, ולא עבור כולה.

בסדרת בקשות מורכבת ומפורטת, תוך עמידה על זכויות החייב, הציג עו"ד גיא סרוסי לרשם ההוצאה לפועל את מצבו הכלכלי הקשה של החייב, ואת ניסיונותיו השונים לפתיחת דף חדש בחייו. בד בבד, הצליח עו"ד גיא סרוסי להציג לרשם ההוצאה לפועל את הסדר החוב עם המוסד לביטוח לאומי, יחד עם סדרת מסמכים המעידה כי ההסדר מול המוסד לביטוח לאומי תקף ביחס לכל תקופת חוב המזונות ולא רק לגבי חלק ממנה.

עו"ד גיא סרוסי מחק לחייב חוב מזונות של מעל 270,000 שקלים

חוב המזונות נמחק ומהחייב הוסרו כל ההגבלות והעיקולים
לפיכך, ביום 7.1.20 רשם ההוצאה לפועל הנכבד החליט למחוק את חובו של החייב וקבע את תיק ההוצאה לפועל על סך של 4,218 שקלים בלבד. זאת, לאחר שהשתכנע כי ההסכם שחתם החייב מול המוסד לביטוח לאומי מכסה את כל שנות חוב המזונות. מיד עם תשלום היתרה, רשם ההוצאה לפועל הנכבד סגר את תיקו של החייב וכך בא לפרקו חוב מזונות של מעל 20 שנים בהוצאה לפועל. כעת החייב יכול לצאת לחיים חדשים, ללא עיקולים וללא הגבלות.

הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין להוצאה לפועל LawGuide.