יונתן פדידה, דורסם של תומר ויינשטיין ויניב לוגסי ז"ל המואשם בהמתה בקלות דעת, שוחרר היום (שלישי) למעצר בית בפיקוח אלקטרוני, בהחלטת בית המשפט העליון, שהפך את החלטת המחוזי לאחר הגשת ערר מצדו של פדידה. פדידה יפקיד עירבון כספי או ערבות בנקאית אוטונומית על סך של 150,000 ש"ח, וכן התחייבות עצמית וערבות צד ג' על סך כולל של 200,000 ש"ח.

השופט א' שטיין כתב: "מסוכנות אשר נשקפת מהעורר הינה מוגבלת למעשיו כנהג ולאפשרות שהלה ינסה להימלט מאימת הדין, אם יותר לו להלך חופשי בשעה שמשפטו מתנהל. אשר על כן, אני מקבל את הערר ומורה על מעברו של העורר למעצר בתנאים של פיקוח אלקטרוני שיבוצע במקום ובתנאים אשר ייקבעו על ידי בית משפט קמא לפי שיקול דעתו, בכפוף לאמור להלן".

עו"ד עדי כרמלי המייצג את פדידה:" החלטת בית המשפט העליון עולה בקנה אחד עם הוראות החוק והפסיקה והיא הופכת למעשה את החלטת בית המשפט המחוזי. אנחנו מברכים על ההחלטה , מעצר כאמור ,איננו מקדמה על חשבון העונש , כאשר עילות המעצר ניתנות לאיון - הדין הוא שיחרור".

תגובה משפחת ויינשטיין ומשפחת לוגסי לשיחרורו של פדידה: "המסר שיוצא היום מבית המשפט העליון הוא הפקרות לשמה שפוגעת קשות במאבק בתאונות הדרכים. האם יעלה על הדעת שבית המשפט היה משחרר מחבל שרצח אזרחים ישראלים למעצר בית? הרוצח פדידה עלה על רכב משופר שהמשטרה הגדירה ככלי ירייה, נהג כשהוא מסומם,  במהירות מופרזת הרג את תומר ויניב ובמקום להושיט להם עזרה רץ להחביא את הסמים שברשותו. עצוב שבית המשפט העליון דואג לשלומו של מי שקם בבוקר ורצח שני אזרחים תמימים במקום לחשוב ולדאוג  לאלמנות והיתומים. המלחמה בתאונות הדרכים חייבת להתחיל בבתי המשפט המגלים פעם אחר פעם רחמים כלפי נהגים רוצחים תוך התעלמות מופגנת מרגשות משפחות הקורבנות".

כזכור, בחודש ינואר הוגש נגד פדידה בן ה-29 מאור עקיבא, כתב אישום בגין המתה בקלות דעת, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, שינוי מבנה רכב והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית.  כזכור, פדידה דרס את תומר וינשטין בן ה-45 ואת חברו יניב לוגסי בן ה-44 בעת שרכבו על אופניים בכביש 5511, סמוך לכניסה למושב בני ציון שבשרון.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שמעון לוי מפרקליטות מחוז מרכז, לפני יום ה-16 בדצמבר ביצע פדידה שינויים ברכב אשר בבעלותו לצורך הגדלת הספק המנוע. כמו כן, במהלך כשנתיים לפני יום התאונה הוא נהג בהזדמנויות רבות במהירות מופרזת ושאינה מותאמת לתנאי הדרך, כאשר בין השאר היה מבצע עקיפות של כלי רכב במהירות גבוהה המסכנת את משתמשי הכביש, למרות תנועה ערה של רוכבי אפניים ומתאמנים הרצים בשוליו.