האפשרות ללמוד לחיות ולעבוד במדינות האיחוד האירופי הפכה בשנים האחרונות לפתרון קל עבור כל יהודי ישראלי שיש לו שורשים בספרד ופורטוגל. הדרך הקצרה והטובה ביותר לקבל דרכון פורטוגלי היא באמצעות פנייה לעורך דין מקצועי ואמין שעוסק בתחום הוצאת דרכון פורטוגלי ומנוסה בתהליך. קבלת הדרכון הפורטוגלי הנכסף פותחת בפני ישראלים רבים דלתות לחיים נוחים, בטוחים ונעימים יותר.

פורטוגל זה קל
בשנת 2015 התקבל בפורטוגל תיקון לחוק המאפשר ליהודים שמוכיחים כי הם צאצאים של מגורשי יהדות ספרד ופורטוגל לקבל אזרחות פורטוגלית. להבדיל מהספרדים, אשר דרשו הפגנת ידע בשפה ובהיסטוריה הספרדית לצורך קבלת הדרכון, הפורטוגלים העמידו תנאים הרבה יותר קלים, מה שתרם להפיכת הדרכון הפורטוגלי למבוקש. נוסף על כך, מאז אוקטובר 2019 נסגר חלון ההזדמנויות לקבלת דרכון ספרדי, והפופולאריות של הדרכון הפורטוגלי עלתה עוד יותר. 

מישהו מטפל בך
אם אתם רוצים להיות בטוחים שתהליך קבלת אזרחות פורטוגלית יהיה הקצר, היעיל והמקצועי ביותר עבורכם וכי בסופו אכן תצאו ודרכון פורטוגלי בידכם, חשוב שילווה אתכם עורך דין מנוסה להוצאת דרכון פורטוגלי אשר יצג בהצלחה לקוחות רבים.

תהליך קבלת אזרחות פורטוגלית אורך על פי רוב כשנה וחצי, ולכן יש לבצעו רק באמצעות עורך דין, כדי שלא תמצאו עצמכם ללא ליווי באמצע הדרך. כאשר אתם מלווים על ידי משרד עורכי דין, המשרד מחויב ללוות אתכם עד תום התהליך, מתוקף חובת הנאמנות שחלה על עורך דין כלפי הלקוח.
מחויבות זו ללקוח אינה קיימת כאשר מדובר בטיפול של חברות שאינן משרדי עריכת דין. חשוב לפנות למשרד בעל ניסיון עשיר בייצוג מקצועי של ישראלים בהליך קבלת אזרחות פורטוגלית. כמו כן מומלץ לוודא כי משרד עורכי הדין מבטיח ללקוחותיו שירות מסור, קצר ומקצועי לכל אורך הדרך, משלב הגשת הבקשה לקבלת האזרחות הפורטוגלית ועד לקבלת הדרכון הפורטוגלי.

לפניה ישירה אל משרד עורכי דין קדמי ושות', לחץ/י כאן

תהליך דו שלבי לקבלת האזרחות
תהליך קבלת האזרחות הפורטוגלית בנוי משני שלבים:

1. בשלב הראשון הפונה צריך לשכנע את הקהילה היהודית בפורטוגל כי הוא אכן צאצא של מגורשי ספרד. בשלב זה בא לידי ביטוי הקשר המבוסס שיש למשרד עורכי הדין עם הקהילה היהודית בפורטו ובליסבון אשר מסייע לקבלת האישור בזמן קצר. בתום השלב הראשון יש בידי הפונה אישור רשמי מהקהילה היהודית בפורטוגל ותעודת יושר קונסולרית ממשטרת ישראל.
2. השלב השני כולל את הכנת תיק ואת הגשת הבקשה לאזרחות פורטוגלית לרשויות פורטוגל, מעקב אחר התהליך בפורטוגל וליווי הלקוח עד לקבלת האזרחות הפורטוגלית. שלב זה כולל אימות מסמכים ישראליים רשמיים, אימות הדרכון הישראלי מול נוטריון, תרגום כל המסמכים לפורטוגזית, שילוח לעוה"ד העובד בצמוד למשרד עורכי הדין בישראל, והגשת הבקשה לקבלת האזרחות בפורטוגל.

לאחר בדיקת התיק על ידי הרשויות בפורטוגל ניתן למועמד קוד אישי שבעזרתו הוא יכול לעקוב אחר התקדמות הטיפול בבקשה. בסופו של הטיפול בבקשה לקבלת האזרחות והדרכון הפורטוגליים, חותם שר המשפטים הפורטוגלי על בקשת האזרחות ומתבצע רישום במרשם האוכלוסין הפורטוגלי. נוסף על כך, ניתנת למבקש תעודת לידה אשר בעזרתה הוא יכול לקבל דרכון ותעודת זהות פורטוגליים. 

כך תנצלו את ההזדמנות לאזרחות פורטוגלית תוך קבלת טיפול מקצועי ויחס אישי
אזרחות פורטוגלית פותחת בפני ישראלים רבים שער לעתיד נוח יותר, ולמגוון הטבות, הזדמנויות והקלות. במשרדנו מובטח לכל לקוח ליווי אישי וצמוד לכל אורך התהליך, הכולל יחס אישי, מקצועי ושקיפות מלאה. 
המשרד מעניק למשפחות טיפול בתעריף מיוחד, ומבטיח החזר כספי במידה ולא יתקבל אישור של הקהילה היהודית על היותכם צאצאים של מגורשי ספרד. כל שעליכם לעשות הוא לספק צילום של תעודת הזהות שלכם, דרכון, ותעודת נישואין או גירושים. את כל השאר צוות המשרד יעשה עבורכם.

עורך הדין רוני קדמי (צילום: צילום עצמי)
עורך הדין רוני קדמי (צילום: צילום עצמי)

עורך דין רוני קדמי בעל ניסיון רב בליווי של מאות ישראלים בקבלת אזרחות פורטוגלית. משרד עורכי דין קדמי ושות' מזמין אתכם לנצל את ההזדמנות ולממש את זכאותכם לקבלת אזרחות פורטוגלית בליווי צמוד של עורך דין מנוסה ומקצועי להוצאת דרכון פורטוגלי. הכתבה באדיבות אתר עורכי הדין לאזרחות פורטוגלית LawGuide.

* לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.