הרשויות בתאילנד החליטו כי נתי חדד, הישראלי הכלוא במדינה בגין החזקת תרופות ואקדח שלא כחוק, יועבר להמשך ריצוי עונשו בישראל. ההודעה נמסרה הבוקר (שלישי) לבית הנשיא בעקבות פנייתו של נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אל מלך תאילנד.

נשיא המדינה פרסם הודעה בה כתב כי הוא "מבקש להודות למלך תאילנד ולכל הגורמים המסייעים לטיפול במהלך, אותו קידמה ח"כ איילת שקד.

חבר הכנסת לשעבר אורן חזן, שהיה ממובילי המאבק להסגרתו של נתי חדד, אמר כי הוא "שמח שאחרי שנתיים של מאבק עיקש נתי חוזר לישראל. שוחחתי עכשיו עם אמו נורית ובני המשפחה שהודו לי, השמחה שם מאוד גדולה. הסברתי להם שלא צריך למהר לפתוח שמפניה ולא צריך להודות לי, שכן המאבק אומנם תם אך לא נשלם. אחרי הכל נתי אסיר, הוא לא משתחרר מחר ועולה על מטוס. צריך להמשיך להפעיל לחץ כדי שהמדינה תטיס אותו חזרה הביתה. אמשיך עד שנתי ישוב הביתה".

חדד, שהתגורר בשנים האחרונים במחוז קו-סומוי בתאילנד, הפעיל מרפאה בלתי רשמית שסייעה לתיירים ישראלים במצוקה ונעצר ביולי 2017 במרפאתו על ידי הרשויות בתאילנד בחשד לביצוע עבירות שונות. 

בית המשפט בתאילנד גזר לפני כשנתיים על חדד 18 חודשי מאסר בפועל, באשמת החזקת נשק ותחמושת ללא רישיון, החזקת מקלטי רדיו ללא רישיון, החזקת אפוד מגן ללא רישיון והפעלת מרפאה ללא רישיון וביצוע פעולות רפואיות ללא הכשרה. 

כמו כן, הוגש נגד חדד כתב אישום בגין עבירות החזקת סמים שלא לצריכה עצמית והחזקת תרופות ללא רישיון, מכירת תרופות ללא רישיון והחזקת תרופות פגות תוקף, הכל במסגרת המרפאה שהפעיל ובגינם נדון לפני כשלושה חודשים לארבע שנים וארבעה חודשים מאסר בפועל, במצטבר למאסרו הראשון. לטענת חדד הוא סובל מתנאים קשים בבית הכלא בתאילנד ועל פי הפרסומים ניסה לפגוע בעצמו במהלך שהותו בכלא בתאילנד.

למרות בקשת ישראל להסגרתו, החליטה ועדת השחרורים בתאילנד בחודש שעבר כי חדד יישאר במאסר. בקבוצת הפייסבוק "כולם ביחד עם נתי חדד" נכתב כי "שלטונות תאילנד דחו את בקשת הסגרתו לישראל, סכנה ממשית לחייו". כעת, כאמור, לאור בקשת הנשיא ריבלין, יועבר חדד להמשך ריצוי עונשו בישראל.