בית המשפט העליון, בראשות המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר, קבע היום (חמישי) כי יתיר לפרקליטות ולפרקליטו של רומן זדורוב, עורך הדין ירום הלוי לעיין בתיקה הרפואי של א"ק, הצעירה שנטען לגביה כי סיפרה למכריה שרצחה את תאיר ראדה ז"ל בשנת 2006, באופן כזה שלא יפגע בפרטיותה.

על פי ההחלטה הצדדים "יעשו מאמץ להשלים את העיון בימים הקרובים". באשר לחלקים שיכולים להזיק לא"ק יינתנו פרפרזות בלבד, כשהכוונה כמובן נוגעת לדברים שיפגעו בפרטיותה בהקשרים רפואיים ויתנו בהקשרים כלליים ו"במילים אחרות". עוד ציין השופט מלצר, כי "אין מניעה שהחומרים שאליהם ייחשפו הצדדים ישמשו אותם במסגרת הליך בקשה למשפט חוזר".

בימים אלו ממתינים זדורוב ועורך דינו לתגובת המדינה בכל הנוגע לבקשה שהגיש עורך דינו בדרישה למשפט חוזר, נוכח ראיות חדשות שהתגלו לכאורה על פי בא כוחו של זדורוב ויכולים לזכות את זדורוב. 

עו"ד הלוי התנגד תחילה לבקשת הפרקליטות לעיין בתיק הרפואי. דרישתו הייתה כי עותקים של המסמכים יועברו לבית המשפט, והפרקליטות תוכל לעיין בהם בלבד - בהשגחת נציג של מזכירות בית המשפט. זאת, לדבריו, משום ש"בקשת הפרקליטות באה לכסות על אוזלת ידה ועל מעילתה בתפקיד כשומרת החוק והצדק, על שחיתות צוות החקירה של ימ"ר צפון ועל רשלנותה".

רומן זדורוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רומן זדורוב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הפרקליטות ביקשה מנגד מבית המשפט העליון צו לקבלת התיק הרפואי של א"ק מבית החולים לבריאות הנפש מזרע, לאחר שא"ק הסכימה לבקשת הפרקליטות.

הבקשה הוגשה לאחר שירום הלוי, פרקליטו של רומן זדורוב, צירף לבקשה למשפט חוזר מסמכים רפואיים מתיקה הרפואי של א"ק משנת 2014, שלפיהם, לטענת הלוי, א"ק אושפזה בטענה שיש לה דחף לרצוח. יש לציין כי צעד זה אינו נובע מעמדה של הפרקליטות כי זדורוב לא הרוצח, אלא כחלק מהתגובה המתוכננת לטענותיו של הלוי.

עורכי הדין של א"ק, דניאל חקלאי ותומר שוורץ, מסרו בתגובה באותה העת לבקשת הפרקליטות: "מאחר שסנגורו של זדורוב טען במסגרת בקשתו למשפט חוזר, טענות שונות בדבר אמירות שבקעו לכאורה מפי א"ק בבית החולים הפסיכיאטרי שבו הייתה מאושפזת בזמנו, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט העליון רשות לעיין בתיקה הרפואי של א"ק. זאת כדי להכיר את התמונה כולה ולראות שהדברים ממוקמים בהקשרם הנכון. אנו מסכימים כמובן לעיון זה בשמה של א"ק, תוך הבהרה שהן הפרקליטים שיעיינו בתיק והן סנגורו של זדורוב, יוכלו לעשות כן בלא לפגוע בפרטיותה של א"ק, בלא לפרסם היבטים פסיכיאטריים אישיים וחסויים ובלי לערער את נפשה".

עוד הוסיפו: "נשוב ונדגיש: א"ק לא רצחה את תאיר ראדה. זכותו של זדורוב לבקש משפט חוזר. חובת פרקליטות המדינה לבדוק כל טענה. מובן שא"ק אינה מסתירה דבר, מאחר שאינה קשורה ברצח הנורא. היא תסכים לעיון בתיקה, ובלבד שהיבטים אישיים ורפואיים שלה לא יפורסמו בפומבי ופרטיותה לא תירמס והיא לא תושפל כפי שנעשה לצערנו בעבר".

תאיר ראדה ז''ל (צילום: רפרודוקציה)
תאיר ראדה ז''ל (צילום: רפרודוקציה)

כזכור, רצח תאיר ראדה התרחש ב־6 בדצמבר 2006, בתא שירותים בבית הספר התיכון "נופי גולן" שבקצרין. בתחילה, הכחיש זדורוב כל קשר לרצח. עם זאת, סתירות פנימיות בעדותו חיזקו את חשד החוקרים כנגדו. לאחר שמונה ימי חקירה הודה ביוזמתו ברצח בפני מדובב שהוכנס לתאו. למרות זאת, במהלך הודאתו למדובב לא מסר זדורוב פרטים שהתבררו כמוכמנים - מלבד זה שהמנוחה נעלה נעלי ספורט (אך טעה בצבעי הנעל). כמו כן, ציין שהמנוחה לא נאנסה, פרט שהתקבל כמוכמן, על אף שעובדה זו הייתה ידועה למשטרה ולציבור מיומה הראשון של החקירה. ב־14 בספטמבר 2010 הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת ברצח את זדורוב, שעבד כרצף בבית הספר שבו למדה הנרצחת, ודן אותו למאסר עולם. זדורוב ערער על הרשעתו, והורשע שוב על ידי בית המשפט העליון. על החלטה זאת הגיש זדורוב בקשה לדיון נוסף, אך בקשתו נדחתה.