המשטרה סיימה היום (רביעי) את חקירתה בעניין חולה הקורונה המאומת, תושב ביתר עילית, שנחת בארץ לפני כשבוע וזאת מבלי לדווח על כך לרשויות. על פי החשד, החולה בחר ביודעין להסתיר מידע זה מהרשויות ובכך לסכן את שלום הציבור ולהפיץ את המחלה במזיד. 

כזכור, לפני 11 ימים התקבל מידע במשטרת ישראל אודות אדם בשנות ה-60 לחייו, שהגיע ארצה ועל פי החשד היה מודע להיותו חולה בנגיף אך לא דיווח על כך לרשויות כמתחייב.

עם קבלת המידע המשטרה פתחה בחקירה שבמסגרתה עלה, כי בטרם נסיעתו לחו"ל של החולה הוא קיבל הודעה ממשרד הבריאות כי עליו להיכנס לבידוד. יום לאחר קבלת ההודעה אמור יצא החולה מגבולות הארץ, לא נשמע להנחיות וטרם יציאתו הספיק לבצע בדיקת קורונה.

מחומרי החקירה עלה כי ביום למחרת, בעת ששהה בחו"ל, קיבל הודעה מבנו לפיה תוצאות בדיקת הקורונה הגיעו וכי הוא נמצא חיובי לנגיף. חרף ההודעה על היותו נושא הנגיף, חזר החולה ארצה, לא עדכן בדבר היותו חולה וכאשר נחת בארץ הוכנס לבידוד במלון המיועד לחולי קורונה.

בתום החקירה עלה החשד כי החולה בחר ביודעין להסתיר מידע זה מהרשויות ובכך לסכן את שלום הציבור ולהפיץ את המחלה במזיד. עוד עלה החשד, כי בנו ידע על היותו נושא הנגיף והיה שותף להסתרת מידע זה מהרשויות. היום הועבר התיק לפרקליטות מחוז ירושלים לצורך עיון והחלטה בדבר הגשת כתבי אישום נגד השניים.