ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש אתמול תלונה למשטרה לאחר שפעיל שמאל קיצוני, חיים שדמי, הפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים ותועד קורא קריאות הסתה לרצח נגד יאיר נתניהו, בהן אמירות הקוראות להשליך בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה. נתניהו הבן התייחס היום (חמישי) לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כתב אישום לא יוגש נגד חיים שדמי, גם אם יזרוק בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה. כדי שזה יקרה, נורית ליטמן מהפרקליטות צריכה להורות על זה. הסיכוי שזה יקרה הוא כמו הסיכוי שנסראללה יתגייר".

כזכור, אתמול הגיע ראש חטיבת החקירות במשטרת ישראל תנ"צ דודי בואני אל מעונו של ראש הממשלה וקיבל תלונה רשמית ממנו זאת בגין איומים והסתה לפגיעה בבנו יאיר. בתלונה טוען ראש הממשלה כי "מדובר באלימות שחוצה קווים אדומים". 

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש לפני זמן קצר תלונה למשטרת ישראל בגין הסתה בוטה לאלימות נגדו ונגד בנו יאיר. התלונה הוגשה לאחר שפעיל שמאל קיצוני, חיים שדמי, הפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים ותועד קורא קריאות הסתה לרצח נגד יאיר נתניהו, בהן אמירות הקוראות להשליך בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה". נתניהו עצמו הסביר: "ההסתה בשמאל הקיצוני חצתה קווים אדומים. מדובר באיומים ממשיים על חייו של בני. אסור להתעלם מאיומים אלה".

מוקדם יותר אתמול הגיש בנו של ראש הממשלה תלונה למשטרה בגין מספר אירועים שיש בהם לטענתו, הסתה ואיומים על חייו. בסרטון נוסף נראה איש מחאה פונה לבנו של ראש הממשלה ואומר "יאיר תזכור את ההבטחה שלנו, זה נראה רחוק מאוד, תאמין לי אמרנו לך כל הזמן, אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים וואי, אין לדעת".

בעקבות התלונה העביר האגף לחקירות ומודיעין (אח"מ) את עיקרי התלונה לבחינה של הפרקליטות, כנהוג במקרים בהם עולה חשד לעבירות של הסתה. במשטרה ממתינים עתה להנחיה מהפרקליטות, האם לפתוח בחקירה.

על פי גורמים המעורים בפרטים, כזכור, לאחר שלפני כחודשיים הועלו ברשתות החברתיות התכתבויות ופרסומים שאופיים הסתה ובעטיים נפתחה חקירה, גם הפעם לא יהיה מנוס מלהורות למשטרה כי במקום שהיא סבורה שעולה חשד בפלילים - עליה לפתוח בחקירה.

במשטרה אישרו כי הוגשו תלונות על ידי נתניהו ומי מטעמו, בטענה לעבירות של הסתה ואיומים, ומסרו כי "כל מקרה המגיע לידיעת המשטרה ובו נטען שנעברו עבירות הסתה, נבדק ומועבר לפרקליטות לעיון והחלטה על המשך ההליך כמקובל, וכך נעשה גם במקרה זה".