"גזר הדין מדבר בעד עצמו": בית המשפט גזר היום (שני) את דינו של מתן לוגסי, תושב תל אביב בשנות ה-20 לחייו, בגין מעשי סדום בקטין, התעללות ושוד. לוגסי נידון ל-21 שנות מאסר בפועל בעקבות מעשי תקיפה חמורים נגד קטין, במהלך אירוע שהתרחש בשנת 2018. עו"ד אלון שליכטר, פרקליטו של הקורבן בפרשה, התייחס לפסיקת בית המשפט ואמר כי "גזר הדין של בית המשפט המחוזי מדבר בעד עצמו, לנוכח העבירות המזעזעות והחמורות שביצע הנאשם באכזריות בקורבן העבירה ללא רחמים". 

"בית המשפט גזר על הנאשם 21 שנים, ואכן זה מבטא את החומרה בהם. עם זאת, שום עונש לא ירפא את הצלקת שנותרה בקורבן ובמשפחתו, וכל שנותר זה לעודד אותו ולתמוך בו. נבקש להודות גם לפרקליטות מחוז תל אביב, על עבודה מקצועית ואנושית כלפי נפגע העבירה ומשפחתו", הוסיף שליכטר.

מכתב האישום עולה כי בתאריך 2.3.2018, צעד הקורבן, שהיה אז קטין, ברחוב. לוגסי, שצרך משקאות אלכוהוליים, הבחין בקטין, עמו לא הייתה לו היכרות מוקדמת, ותקף אותו בגופו ובפניו, שרט אותו ובעט בו באופן חוזר ונשנה וגרם לו לחבלות רבות. מספר עוברי אורח ניסו לסייע לקטין, אך ללא הצלחה. בהמשך, הוביל הנאשם את הקטין, שהיה מבועת, אל מתחת לבניין באזור, שהיה באותה העת חשוך וריק מאדם. 

עו''ד אלון שליכטר (צילום: סטודיו תומאס - תומר שלום)
עו''ד אלון שליכטר (צילום: סטודיו תומאס - תומר שלום)

בהגיעם לבניין, התעלל התוקף בקטין באופן מיני במשך שעות ארוכות, תוך איומים והפעלת כוח ואלימות פיזית. לאחר מכן, שדד הנאשם את מכשיר הטלפון של הקטין, והורה לו למסור לו את הכרטיס הבנקאי שלו, להתלוות אליו לכספומט הסמוך ולמשוך כסף מחשבונו. עוד דרש מהקטין לשוב למקום מידי יום, בשעה קבועה, על מנת למסור לו כספים נוספים, עד לאיפוס היתרה בחשבונו. 

בית המשפט המחוזי בתל אביב (צילום: אתר הרשות השופטת)
בית המשפט המחוזי בתל אביב (צילום: אתר הרשות השופטת)

לאורך התנהלות המשפט, הובעה ביקורת חריפה כלפי בא כוחו של לוגסי, על אופן ניהול תיק ההגנה, תוך טענות מצד השופטים כי "קו הגנה זה היה מלווה בשאלות קשות ומשפילות למתלונן ולהוריו, במעמד שהוא קשה ממילא".