השחתת קברו של החלל הטרי: חוקרי משטרת מרחב שפלה עצרו הערב (שני) חשודה בחילול קברו של חלל צה"ל שנהרג בפעולה בכפר יעבד בשבוע שעבר, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל. החקירה שהתנהלה בימים האחרונים, הביאה הערב למעצרה של תושבת ראשל"צ בת 41, בחשד שביום חמישי האחרון חפרה וחיללה את קברו של בן יגאל ז"ל, הקבור בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב. החשודה נלקחה לחקירה בתחנת המשטרה ברמלה ומחר היא תובא לדיון בעניינה בבית משפט השלום בראשל"צ. החקירה נמשכת.

הלווית סמ''ר עמית בן יגאל ז''ל  (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
הלווית סמ''ר עמית בן יגאל ז''ל (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

כזכור, ביום חמישי האחרון, במרחב שפלה במשטרה פתחו בחקירה, לבירור נסיבות פגיעה בחלקת הקבר של החייל שהובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בבאר יעקב. לאחר דיווח שהתקבל במשטרה מגורמים בצה"ל, לפיו אלמונים חפרו באזור חלקת הקבר של החייל המנוח, נשלחו למקום צוותים יחד עם אביו של המנוח, וביצעו בדיקה שאכן לא פגעו בכבודו של המת. בעקבות סימני החפירה על הקבר, עלתה בקרב גורמים במשטרה הסברה כי מדובר באדם לוקה בנפשו שביצע את המעשה, ולא באדם עם מניע לאומני.

בעקבות התגלות המקרה, ראש מועצת באר יעקב מסר: "לאחר שהגיעו גורמי המשטרה וצה"ל הזעקנו למקום את אביו של הלוחם המנוח, למרבה המזל לא התגלה שום חילול של כבוד הנפטר. הוחלט לפעול מידית ולמלא את חלקת הקבר בבטון שימנע הישנות של מקרה כזה. בנוסף הוריתי על הצבת מאבטחים בחלקה הצבאית".

כזכור, מצלמת אבטחה באתר בנייה סמוך לחלק הצבאית של בית העלמין באר יעקב תיעדה את האירוע שבו נראית דמות הנחזית לאישה כשיהא חופרת את חלקת הקבר של החייל עמית בן יגאל ז"ל. עם קבלת התיעוד המצולם ולאחר שנאספו ממצאים לרבות פורנזיים מבצעים. במשטרה גם ניתוח של כתב היד במכתב שהושאר, על מנת לאמוד אחר חשודה או חשוד שפעלו במקום.