שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע היום (שלישי) לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ כי הוא החליט בשלב זה שלא למנות ממלא מקום לפרקליט המדינה, במקומו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט המאייש את התפקיד מאז פרישתו של המ"מ הקודם דן אלדד.

ניסנקורן הוסיף כי בכוונתו "לבחון את האפשרויות השונות תוך היוועצות עם היועץ המשפטי לממשלה" ועם הנציב. היועמ"ש אביחי מנדלבליט ימשיך בשלב זה לכהן גם כמ"מ פרקליט המדינה.

מכתב משר המשפטים אבי ניסנקו... by מעריב אונליין on Scribd

אתמול אמר ניסנקורן בטקס חילופי שר המשפטים כי "גם כשהרוחות סוערות בחוץ, גם כאשר מנסים להסיט אותנו מדרכנו באמצעים כאלה ואחרים, גם כאשר מעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו, אנו ממשיכים ונמשיך לצעוד בדרך הזו ללא כחל ושרק".

בנוסף התייחס להפגנות נגד היועמ"ש: "אני ניצב כאן היום כדי לומר שמעתה אני אהיה החומה שלכם. אתם תקבלו את כל ההגנה הנדרשת כדי שתוכלו לבצע את שליחותכם הציבורית במקצועיות ללא מורא ובגאווה גדולה. ביקורת מקצועית ועניינית על מערכת המשפט היא לא רק לגיטימית אלא הגיונית. אבל ביקורת אינה תו הכשר נגד דה-לגיטימציה. התופעה שבה שומרי סף נדרשים להסתובב ברחוב עם מאבטחים היא בלתי נסלחת".

היועמ''ש אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)
היועמ''ש אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)

"אנו בייעוץ המשפטי לממשלה נפעל בשיתוף פעולה מלא עם הממשלה החדשה ועם שריה כדי לאפשר להם להגשים את מדיניותם בגבולות החוק, כפי שנעשה תמיד", אמר מנדלבליט.

לשר החדש אמר היועמ"ש: "אתה תגלה במהרה שמשרד המשפטים מורכב מעובדי מדינה מצוינים, מסורים, אחראים, ששמים לנגד עיניהם מעל לכל את טובת המדינה ואת האינטרס הציבורי. ישנם אתגרים רבים הניצבים לפתחך, ואנחנו פה כדי לסייע לך לעמוד בהם".