סולימאן אל-עביד, שהורשע ברצח הנערה חנית קיקוס, השתחרר הבוקר (רביעי) מבית הסוהר "מעשיהו". אל-עביד, תושב רהט, נידון ל-27 שנות מאסר לאחר שהורשע באונס ורצח של קיקוס, נערה כבת 17 מאופקים. אל-עביד שוחרר לאחר שריצה את החלק העיקרי בעונשו, אחרי שביקש שחרור מוקדם לפני שבעה חודשים, אולם ועדת השחרורים דחתה אז את בקשתו

לאורך מרבית שנות מאסרו, אל-עביד נותר נחוש בדעתו, הכחיש את מעורבתו באירוע וטען כי אינו הרוצח, ולכן סירב השתתף בכל תכנית טיפול או שיקום. פרשת רצח קיקוס נדונה בבית המשפט בערכאות שונות במשך למעלה משני עשורים, והגיעה אף לטיפול בבית המשפט העליון, שם היא נדונה בפני הרכב מורחב של 12 שופטים, שהרשיעו אותו בעבירות אונס ורצח. בכלל הערכאות, ההחלטה להרשיעו התקבלה בדעת רוב, אולם לא פה אחד. עם זאת, אל-עביד ניסה שוב ושוב לטעון לחפותו ולהקל בחומרת העונש. 

חנית קיקוס (צילום: באדיבות המשפחה)
חנית קיקוס (צילום: באדיבות המשפחה)

עם הרשעתו, הוא נידון למאסר עולם, ובשנת 2005 ביקש חנינה מנשיא המדינה. השופטת בדימוס מרים בן פורת כתבה אז בחוות דעתה המייעצת כי אל-עביד הורשע בדין. עם זאת, הנשיא קיצר את עונשו של האסיר מ-33 שנים ל-27 שנים בשנת 2009. 

קיקוס נעלמה ב-10 ביוני 1993, עת יצאה מביתה באופקים בשעות הערב לכיוון באר שבע. היא הייתה  בת 17 באותה עת. קיקוס התכוונה להתנייד בטרמפים, והעדות היחידה במסגרת החקירה הייתה של חברתה, שהעידה כי היא לא הספיקה לעלות לאוטובוס בדרכה לבית חברתה. החיפושים אחריה החלו לאחר יממה, ובמשטרה הכריזו עליה כנעדרת. רק לאחר כשנתיים נמצאו שרידי גופתה בבור באזור נאות חצרים על ידי פועלים שעברו במקום. 

סולימאן אל-עביד עוזב את כלא ''מעשיהו'' (צילום: אבשלום ששוני)
סולימאן אל-עביד עוזב את כלא ''מעשיהו'' (צילום: אבשלום ששוני)

בדיקות המחוז לרפואה משפטית איששו באופן חד משמעי כי מדובר בה. באותם ימים, עבד אל-עביד במטמנת האשפה "דודאים", שם שימש כנהג דחפור. בחוות דעת שהוגשה בעניינו, נקבע כי הוא סובל מפיגור ומנת משכלו נמוכה. בהקשר זה, יצוין כי עוד לפני מציאת הגופה, שמונה ימים לאחר ההיעלמות, אלעביד עוכב לחקירה ומסר עדות פתוחה בפרשה.

אדם אחר מסר כי ראה אותו במועד סמוך לרצח וזיהה התנהגות שעוררה את חשדו. לאחר מכן המשטרה עצרה אותו, ומדבב שנכנס לתאו הצליח להוציא ממנו הודאה לפיה אסף נערה ברכבו, אנס אותה והשליך אותה מהרכב לבורות ליד הכביש. אל-עביד הוחזר לחקירה, הודה כי אנס וחנק את קיקוס והשליך אותה מרכבו, אולם מאוחר יותר שינה את גרסתו וניסה להכחיש כל קשר לפרשה.