בית משפט השלום בירושלים שחרר הלילה (שבת) ללא תנאים מגבילים את תת אלוף אמיר השכל ושלושת העצורים הנוספים ששהו עמו במעצר במהלך השבת, זאת בעקבות הפרות הסדר שאליהן נקשר שמו, במסגרת הפגנת מחאה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. בהחלטתו לשחרר את הארבעה ללא תנאים ציין בית המשפט כי התנאי להרחיקו מהבירה "אינו מידתי". במשטרה בחנו את הנושא, ולבסוף החליטו לא להגיש ערעור על החלטת בית המשפט.

גורמים במשטרה ציינו כי "ממילא הייתה כוונה לשחרר את הארבעה, שסירבו להגיע לבית המשפט במוצאי שבת, כדי שיקבע את התנאים. אולם עתה, לאור עמדת בית משפט השלום, בוחנים הגשת ערעור כדי שתהיה מגבלה כלשהי על מי שחשוד בהפרת הסדר וחסימת צירי תנועה". 

ביציאה מבית המשפט התייחס השכל למעצר, ואמר: "רצו להרחיק אותנו מירושלים ולמנוע מאיתנו למחות. היינו במעצר 15 שעות, זה לא נעים, אבל זה גם לא נורא".

מוטי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מוטי כהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מ״מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן התייחס למעצרם של המפגינים ואמר כי "תפקידה של המשטרה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם ולשמור על שלום הציבור ובטחונו, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה, לזהות המפגינים או לעמדותיהם. המשטרה תפיק לקחים מאירוע זה כפי שעשתה בעבר. יחד עם זאת, אין תחליף לשיקול דעת מפקדים. צריך לזכור שהמשטרה מאפשרת מדי יום קיומן של הפגנות ומחאות רבות בכפוף לחוק וכך תמשיך לעשות גם בהמשך".

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר בעקבות ההחלטה לשחרר את העצורים, כי "חופש הביטוי והזכות להפגין הן אבני יסוד בדמוקרטיה שאין לערער עליהן אלא במקרי קיצון. אני מברך על החלטת בית המשפט לשחרר את המפגינים מול בית ראש הממשלה ללא תנאים מגבילים. זו ההחלטה המתבקשת ועל המשטרה להפיק ממנה לקחים בנוגע לכל הפגנה עתידית".