הערב (ראשון) פורסמה על ידי הרשות השופטת רשימת המניעויות המלאה של שופטי בית המשפט העליון לשנת 2020. בעת האחרונה פורסמה במעריב שורה של תחקירים שערך קלמן ליבסקינד, שחשפו את מערכת הקשרים הסבוכה של שופטי העליון ובראשם הנשיאה אסתר חיות, השופט מני מזוז והשופט עוזי פוגלמן וכיצד למרות שבמקרים בהם למרות ניגודי עניינים לכאורה של אותם השופטים, דנו השופטים המנועים בבעלי בעניין. פרסום הרשימה מגיע כמובן לאחר ביקורת ציבורית ובעקבות מהלך מתגבש בעת האחרונה של הרשות השופטת. 

חשיפת קלמן ליבסקינד על השופט עוזי פוגלמן

חשיפת קלמן ליבסקינד על השופט מני מזוז

חשיפת קלמן ליבסקינד על השופטת אסתר חיות

בהודעה שפרסמה הרשות השופטת נכתב: "ביום 17.6.2020 הודיעה הרשות השופטת על כוונתה לפרסם באתר הרשות השופטת מעת לעת באופן יזום את רשימת המניעויות של כלל השופטים והרשמים במערכת וזאת החל משנת המשפט הקרובה (ספטמבר 2020).בינתיים עודכנה ביום 21.6.2020 רשימת המניעויות של שופטי בית המשפט העליון וזאת בעקבות בקשת חופש מידע שהוגשה לגביהן. לפיכך בכל הנוגע לשופטי בית המשפט העליון אנו מפרסמים את הרשימה המעודכנת כבר עתה".

ברשימה המלאה והמפורטת ניתן למנות בין היתר את השופט נעם סולברג אצלו נכתב: "אין מניעות קבועה. על מניעות ספציפית בתיק מסוים, ככל שתיווצר, אודיע כמקובל, והתיק ינותב לשופט אחר".

מניעויות רבות נרשמו אצל המשנה לנשיאה השופט חנן מלצר וכמובן נשיאת העליון אסתר חיות. שם שחוזר בשני מקרים הוא של אביגדור קלגסבלד. השופט יוסף אלרון ציין את שמו של אחיו עו"ד מוטי אלפריח. שם בולט נוסף הוא דוד חיות, בעלה של הנשיאה. חברות מסחריות מככבות אף הן הן חברות הביטוח אצל הנשיאה והמשנה שלה בין היתר חברת הביטוח איילון חוזרת אצל שני הבכירים. 

שם מפתיע נוסף הוא שמו של השופט אלכס שטיין, שכזכור הובא באופן מיוחד מארה"ב וברשימתו מצויה חברת נובל אנרגי וחברת דלק בבעלותו של יצחק תשובה. כזכור בית המשפט העליון פסל בעבר את סעיף היציבות במתווה הגז. שופט העליון אלכס שטיין כתב בעברו חוות דעת ושימש כיועץ לבוררות בחברות אנרגיה, בהן חברת הגז הגדולה "נובל אנרג'י" ועל כן הוא מנוע מדיונים בעניינן.