מדובר צה"ל נמסר היום (שלישי) כי בית המשפט הצבאי הטיל מאסר עולם על חליל ג'אברין, המחבל שרצח את ארי פולד ז"ל בצומת גוש עציון לפני כשנתיים. בנוסף, הוא פסק כי המחבל יפצה את משפחתו של פולד בסך 1,250,000 ש"ח. ג'אברין הורשע בינואר האחרון בגרימת מוות בכוונה, עבירה המקבילה לרצח בבית הדין הצבאי, וכן בשלושה ניסיונות נוספים כאלה, לצד ניסיון לגרימת מוות בכוונה וכן החזקת סכין.

כזכור, בספטמבר 2018 נרצח פולד באירוע דקירה שהתרחש בצומת גוש עציון, סמוך לקניון הרים. על פי הכתוב בפסק הקין, המחבל, חליל יוסף עלי ג'ברין בן ה-17 מהכפר יטא, יצא במטרה לבצע פיגוע ולהרוג יהודים, ולצורך כך נטל סכין ארוכה ויצא מביתו. הוא נוטרל על ידי אזרח ששהה במקום הפיגוע, זאת לאחר שפולד ניסה אף הוא לנטרלו. ביתו של המחבל נהרס על ידי כוחות הביטחון באותו החודש. כוחות ההצלה שהגיעו למקום העניקו לפולד טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים "שערי צדק" שבירושלים, שם נקבע מאוחר יותר מותו.

פולד נולד בארה"ב ועלה ארצה בגיל 18 בגפו על מנת ללמוד בישיבת הסדר, ושנה לאחר מכן התגייס לצה"ל. הוא עסק בהסברה ישראלית בארץ ובחו"ל. בין השאר בבלוג israelshield.org, שבו הוא הציג סרטונים וכתבות אקטואליים באנגלית לגבי נושאים שקשורים בישראל.