הותר לפרסום: הצהרת תובע הוגשה היום (ראשון) נגד החשוד המרכזי בפרשת הרצח הכפול שהתרחש בדלית אל-כרמל בחודש מאי השנה, בו מצאו את מותם שני תושבי עוספיא - עופר אבו סעדה וקרלוס אבו תמימי. החשוד הוא תושב עוספיא בן 32. סנ"צ יוני חג'ג', ראש ימ"ר חוף במשטרה עדכן בשיחה עם עיתונאים על הפתחות החקירה, שהבשילה כאמור, להצהרת תובע נגד אחד המעורבים: "ביצענו תרגילי חקירה מרובים ועשינו שימוש באמצעים טכנולוגיים לאיתור ממצאים במקום בו נמצאו הקורבנות וגם בזירות נוספות".

הוא ציין כי על פי החשד, החשוד המרכזי יצא מתוך כלי רכב שהגיע למקום, וירה לעבר הקורבנות עם נשק אוטומטי. הרכב של החשודים אותר כעבור מספר שעות, כשהוא בוער, ולאחר ניתוח התיעוד מהזירה ונתיב הבריחה, החקירה התברר כי מדובר ברכב שנגנב בשנה שעברה, ועליו הולבשו לוחיות זיהוי מזויפות. "אני מאמין שבימים הקרובים יוגש כתב אישום חמור מאוד נגד החשוד, בגין רצח כפול", הדגיש, "המקום עצמו לא זוכר אירוע רצח אלים מהסוג הזה בשנים האחרונות, ואני שמח שפיענחנו את זה".

עוד עולה מהחקירה כי המניע לאירוע הוא סכסוך מקומי על רקע כספי בין החשוד - לאחד מיושבי רכב, כאשר הקורבן השני שילם בחייו על עצם היותו בכלי הרכב באותו הזמן. בחקירה הרגישה השתתפו 11 שוטרים, בפיקוד רפ"ק בנאן יהודה, לצד בלשים נוספים. בסך הכל עסקו בתיק כ-30 אנשי משטרה.

זירת האירוע. צילום: דוברות המשטרה
זירת האירוע. צילום: דוברות המשטרה

ב-8 ביוני, חודש לאחר החיסול, עם מעבר החקירה לגלויה, שמה המשטרה את ידה על החשוד המרכזי, שנגדו התגבשה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום. נגד חשודים אחרים לא הצליחה המשטרה לגבש תשתית ראייתית מספקת לצורך הגשת כתב אישום. בימים הקרובים יוגש נגד החשוד המרכזי כתב אישום, על ידי פרקליטות מחוז חיפה, ובקשה למעצר עד תום ההליכים.