פרשת ההתעללות בפעוטון ברמלה: בשעה זו (חמישי) נערך הדיון בבית משפט השלום בראשון לציון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם של המעורבים באלימות כלפי הילדים בגן. עד כה הוארך עד יום שני מעצרם של שבעה מהחשודים, בהם בעלת הגן ובן זוגה. במהלך הדיון נמנע עימות בתוך אולם בית המשפט, כשקרוב משפחה של אחת הסייעות התקרב לעבר ההורים, אבל נבלם על ידי משמר בתי המשפט. במקרה נוסף, צעד קרוב משפחה של סייעת לעבר ההורים: "אתם מעלילים עליה".

השופטת זוהר דיבון סגל אומרת כי "מחומר הראיות עולה כי מדובר באלימות מתמשכת ושיטתית לעיני העובדים. ריבוי המקרים והמעורבים מלמדים על מסוכנות החשודות. השופטת הוסיפה והדהימה את הנוכחים באולם, כשאמרה כי "קיימים מאות סרטונים, מדובר בתיק חריג ויש לתת למשטרה למצות את החקירה".

לאור הראיות המבוססות בתיק, הארכות המעצר שבית המשפט מאשר למשטרה והעובדה שיש התפתחות בפרשה כמעט מדי יום, עולה כי לפחות אחת הסייעות משתפת פעולה עם החוקרים וככל הנראה קרובה לחתימה על הסכם עד מדינה בפרשה המזעזעת.

מחוץ לכותלי בית המשפט נמצאים הורי הילדים שלא יכולים להיכנס םפנימה בשל מגבלות הקורונה, וניזונים על מה שקורה ממידע שמגיע בין הדיונים. קרן שאול, אמא לילד בגן, אמרה: "כל רגע נרשמת מתפתחות החקירה. הדברים לא מפתיעים כבר. זהו ארגון פשיעה".

עו"ד עדי כרמלי, המייצג את ההורים, מנסה לשכנע את בית המשפט לפרסם את הסרטונים מהגן, על מנת להמחיש את חומרת הההתעללות שאירעה בו.

הורים לילדים בגן ברמלה מוחים מחוץ לבימ''ש השלום בראשל''צ (צילום: באדיבות ההורים)
הורים לילדים בגן ברמלה מוחים מחוץ לבימ''ש השלום בראשל''צ (צילום: באדיבות ההורים)

במשטרה חושדים כי צוות הגן מחק חלק לא מבוטל מהסרטונים ובכך למעשה שיבש חקירה. כזכור, הפרשה כולה נחשפה לאחר שבעלת הגן פנתה לאחד ההורים וביקשה ממנו לסייע בהתקנת מצלמות לאחר שהקודמות נגנבו. אחרי מספר שבועות הוא צפה באמצעות הטלפון הסלולרי שלו במתרחש במקום. המחזה הראשון שנגלה לעיניו החריד אותו, והוא החליט להזעיק את כלל ההורים לפתח הגן ויחד הגישו תלונה במשטרה, שהובילה לחשיפת פרשת התעללות מהחמורות שידעה המשטרה ואולי החמורה שבהן, הן בשל ריבוי הקורבנות - 46 ילדים - והן לאור כמות המעבורים בתיק - 9 סייעות, בעלת הגן ובן זוגה.

הבוקר שוחחרה למעצר בית בן חמישה ימים גננת בגן, בת 27, לאחר שנחקרה במהלך הלילה. במשטרה מייחסים לגננת חשד לעבירה של אי מסירת דיווח, בטענה שהיא ראתה את ההתעללות של הסייעות בילדים ולא דיווחה לא להורים ולא למשטרה, וכך איפשרה לכאורה את המשך בתינוקות.

בית המשפט המחוזי מרכז בלוד דחה אתמול את הערר שהגישה ענבר דוניו (29), אחת הסייעות שנעצרו והורה להותיר אותה במעצר עד היום. מחר בבוקר מתכוונת המשטרה להביא אותה פעם נוספת לבית המשפט ולבקש את הארכת מעצרה.

באמצעות בא כוחה עו"ד עופר רשו, ביקשה הסייעת שנעצרה בשני בערב להשתחרר למעצר בית, אולם, כאמור, בתום הדיון החליט בית המשפט כי הוא לא מוצא מקום לשנות את החלטתו של שופט בית משפט השלום בראשון לציון עמית מכלס שהאריך את מעצרה של הסייעת בשלושה ימים.