הבקשות נדחו: הפרקליטות הודיעה היום (ראשון) לבית המשפט כי שלב ההוכחות בתיק נתניהו, יחל עם פרשת 4000, לאחר מכן תיק 2000 ולבסוף תיק 1000. ההודעה הגיעה בתגובה לבקשתם של באי כוחו של שאול אלוביץ', שטענו כי לא יוכלו להתכונן כראוי לתיק אם העיסוק בתיק 4000 יהיה הראשון מסדר התיקים. 

לפני כשבוע, פרקליטיהם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' הגישו את בקשותיהם ודרשו להורות לפרקליטות לפרט רשמית את סדר העיסוק בפרשות השונות, וכן את סדר הבאת העדים בתיקים השונים. לטענת הסניגורים, גם שבועיים לאחר שהגישו את הבקשה, לא הוגש לבית המשפט הסדר בו תבקש המדינה להציג את ראיותיה. "בית המשפט הנכבד לא הורה למאשימה להודיעו דבר בעניין זה, אך נוכח שאלותיו ונוכח בקשתם ניתן היה לצפות שהמאשימה תודיע מפורשות מה סדר הבאת העדים המתוכנן״, נכתב בבקשתם. 

לטענת הסניגורים, במידה והפרקליטות תתעקש עיסוק בתיק 4000 ראשון בסדר הפרשיות, הרי שהדבר יביא להגשת בקשה לבית המשפט לשינוי סדר הבאת הראיות, ״שכן ההגנה לא תוכל להיערך לניהול תיק 4000 בחודש ינואר 2020,  זאת נוכח "היקף חומר החקירה והבקשות הצפויות בענייני חומר חקירה״.

עוד הוסיפו באי הכוח של בני הזוג כי אם אכן, בהתאם לדיווחים שנשמעו בכלי התקשורת בעת האחרונה, מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, יהיה העד הראשון במשפט, "המעט שניתן לומר זו שהחלטה כזו מהווה הכבדה בלתי עניינית על באי כוחם של הנאשמים בתיק 4000, וניתן יהיה להפיק מהם יתרון מחוסר זמן להיערכות", עוד הוסיפו כי כך לא מקדמים ניהול הליך פלילי באופן יעיל והוגן.

עו''ד ליאת בן ארי ומאחוריה שאול אלוביץ' (צילום: מרק ישראל סלם)
עו''ד ליאת בן ארי ומאחוריה שאול אלוביץ' (צילום: מרק ישראל סלם)

כזכור, בתחילת החודש הגישו בני הזוג אלוביץ' בקשה לבית המשפט, שתחייב את הפרקליטות לחשוף עם איזו פרשה בכוונתה לפתוח את משפטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ומהו סדר העדים שייחקרו. סנגורי אלוביץ' ביקשו שלא לפתוח עם פרשת 4000, בשל ההיקף הגדול של חומרי החקירה.

באמצעות עורכי דינם, ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, דרשו בני הזוג כי הפרקליטות תבהיר גם מהו סדר העדים שייחקרו בהליך, וכן להעביר ללא דיחוי כל תיעוד למפגשים עם עדים כהכנה לעדותם. בבקשה שהוגשה הבוקר כתבו רוזן וחן כי בדיון ההקראה, שהתקיים ב-24 במאי, הם ביקשו שהפרקליטות תודיע מה סדר הפרשות שיובאו בהוכחות ומה סדר העדים הצפוי בליווי המסמכים שהמאשימה מבקשת להציג להם.