הקטינה בת ה-16 העומדת במרכז פרשת האונס החמורה במלון "הים האדום" באילת צפויה להתעמת היום (ראשון) עם שניים מהחשודים בפרשה. פרקליטתה, עורכת הדין שני מורן, ציינה היום בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי מועד העימות טרם נקבע וכי בחקירה המשטרתית נאספו ממצאים אשר מחזקים את גרסת המתלוננת.

יוכפז: מה שלומך?
"שלומי בסדר, יותר חשוב לי שלומה של הנערה שאני מלווה". 

דוידוב: ומה שלומה?
"שלומה קשה, היא במצב נפשי לא טוב בכלל, ואנחנו מחזקים אותה ומלווים אותה, המשפחה עוטפת אותה ונמצאת סביבה, היא לא לבד לרגע. אבל אין ספק שזאת תהיה התמודדות ארוכה". 

יוכפז: איך הגעת אליה? איך נוצר הקשר ביניכן?
"אני מעדיפה פחות לחשוף, כדי לא לחשוף את הפרטים שלה ולא לתת שום רמז. אנחנו מבינים כבר היום בבוקר שתמונות מהאינסטגרם שלה ודברים מהסוג הזה, דולפות, ואנחנו ממש מנסים לשמור בקנאות על הפרטיות שלה. אני יכולה לומר שאנחנו בקשר צמוד איתה ועם המשפחה, והכל כמובן נעשה בהתנדבות מלאה, אני לא לבד, יש מערך שלם שפנה אליי ויוצר איתי קשר ומסייע בכל מה שצריך, והכל כמובן מועבר ישירות לנערה ולמשפחה". 

דוידוב: אני מבינה שגם לבית הספר הגיעו הפרטים, ואיך ישמרו על הילדה? האם היא מתכוונת להגיע לבית הספר? איך תהיה הדינמיקה סביב העניין הזה?
"אני חושבת שעדיין מוקדם לומר. אנחנו עסוקים יותר בחקירה מצד אחד, ומצד שני בליווי שלה ובדאגה לטיפול איכותי ומתאים שיסייע לה ככל הניתן. עדיין מוקדם, אבל את כל מה שצריך לעשות גם מול בית הספר ומול רשויות הרווחה. הכל ייעשה, כשהמטרה היא, שהיא תקבל את הטיפול ואת היחס הטובים ביותר, כדי לסייע לה להתמודד עם התקופה הקשה הזו".

יוכפז: פגשת אותה? 
"בוודאי, פגשתי אותה כמובן". 

יוכפז: ספרי לנו על המפגש, מה היא מספרת? על מה היא מדברת?
"מה שאני כן יכולה לומר מתוך המפגש, זה שלצד המצב הנפשי הקשה, והעובדה שבכל יום שחולף היא מעכלת יותר את הטראומה הקשה שהיא עברה, לצד כל אלו, היא מאוד חזקה ונחושה לשתף פעולה עם גורמי החקירה על מנת שהאמת תצא לאור, והחקירה תיערך בצורה רצינית והטובה ביותר. אני חייבת לומר שההתרשמות שלנו שהמשטרה באמת לוקחת את המקרה הזה ברצינות גמורה, מלווה אותה באופן צמוד, נמצאת איתה בקשר הדוק, ואנחנו כמובן מודים להם על כך".

דוידוב: היום יהיה עימות של הנערה עם שניים מהתוקפים?
"אנחנו סברנו שהעימות יהיה אתמול, כרגע אין עדיין מועד לעימות. אנחנו יודעים שהמשטרה כמובן תעדכן מראש את הנערה ואותנו לגבי מועד העימות".

יוכפז: יש לה כרגע מספיק כוח לעמוד בסיטואציה הקשה הזו?
"היא מודעת לקושי ולהשלכות של עימות על המצב הנפשי שלה, והיא מבינה שזה הליך מאוד קשה. אבל היא רוצה לערוך עימות, היא מוכנה לזה ובשביל זה תומכים בה ומלווים אותה כדי שהיא תגיע ותערוך את העימות בצורה הטובה ביותר".

יוכפז: אמרת 'גיליתי בחורה צעירה במצב נפשי מאוד קשה', אבל גילית גם כוחות ואומץ.
"עצם הגשת התלונה היא גילוי והפגנת אומץ רציניים ביותר, וודאי עבור ילדה בת 16. אבל גם הרצון שלה לשתף פעולה באופן מלא עם החקירה, המודעות שלה לכך שזה תהליך ארוך ושיש לו השלכות, והיא מוכנה לזה והיא תעמוד מול זה, וגם אם יהיו כמובן רגעי שבר וקושי - יש לה מעטפת משפחתית חזקה מאוד שתסייע לה להתמודד עם זה".

דוידוב: הממצאים שנאספו עד עכשיו, הם מחזקים את המקרה שלה? את החשד לאונס.
"מתוך מה שאני כן יכולה לומר כדי כמובן חלילה לא לפגוע בחקירה שחשוב לנו שתתנהל בצורה הנקייה ביותר, אני יכולה לומר באופן חד משמעי שבהחלט יש ממצאים שיכולים לחזק את הגרסה שלה, ואנחנו בטוחים שהמשטרה עושה כל מה שאפשר כדי לאסוף ממצאים נוספים ולהוביל לסיום החקירה, כך שהתיק יגיע לפרקליטות בצורה הטובה ביותר".

יוכפז: ביום שישי היו פרסומים שמדובר רק בשני אנשים שהיו מעורבים ואח"כ הידיעה התחדדה ומסתבר שבמשטרה תומכים בגרסת הנערה ואומרים שמדובר לפחות במספר דו ספרתי. כמה זה פגע בה שהיו כאלה שלא קיבלו את העמדה שלה?
"קודם כל בואו נעמיד דברים על דיוקם, היא מעולם לא פנתה למשטרה ונקבה במספר מדויק, המספר הגיע מאחד החשודים שאמר מתוך מה שאנחנו שומעים 'מה אתם רוצים ממני? היו עוד 30 אנשים שהמתינו בתור'. המספר המזעזע הזה והאמירה הזו הגיעה מאחד החשודים, לא ממנה. בכל מקרה הקריאות שלא מדובר ב-30 או בחמישה הן קריאות מקוממות. אני סבורה שאין להן שום מקום וטוב שכולם ימתינו שהחקירה תסתיים ויהיו ממצאים סופיים לגבי מספר המעורבים. גם אם היו בתוך החדר, אם היה מעורב אחד או שניים, המקרה הזה לא פחות חמור. הוא חמור מאוד ואני מזכירה שההמתנה של אנשים בחדר כשיש חשד או מודעות למה שקורה בתוך החדר זה לא פחות חמור. אני קוראת להצניע את הקריאות המקוממות האלה, אין להן שום מקום, לא בשלב הזה ולא בשום שלב למעשה".

דוידוב: מה היא זוכרת מהאירוע?
"גם בנקודה הזו אני אומר בזהירות בגלל שהנושא בחקירה כמובן, כל מה שהיא זוכרת ויודעת היא מסרה באופן מלא למשטרה ואני חושבת שזה מספיק".

יוכפז: היא הצליחה לזכור?
"יש דברים שהיא הצליחה למסור למשטרה באופן מאוד ברור. אני בטוחה שיחקרו אותה פעמים נוספות כמובן יש דברים שעולים תוך כדי וכמובן כל מה שהיא יודעת, זוכרת ויכולה לומר - היא מעדכנת את המשטרה באופן מיידי".

יוכפז: חברה שלה שהגיעה לחדר הצילה לה פיזית את החיים, לפי פרסומים שונים. עד כמה זה מדויק?
"חברה שלה אכן הצילה לה את החיים כי אנחנו לא יודעים לאן האירוע הזה יכול היה להגיע ולהסלים, ומה היה קורה אם אנשים נוספים חלילה היו נכנסי לאותו חדר".

יוכפז: היא הייתה בחוסר הכרה מבחינה גופנית?
"היא לא הייתה בשום מודעות או אפשרות להביע הסכמה כלשהי, או להיות מודעת באופן מלא למה שמתרחש בגלל הנושא של שתית האלכוהול שגם את זה היא אמרה ושמה על השולחן באופן ברור".

דוידוב: נכון, החברה הצליחה לסלק את הבחורים משם? נאמר גם שהיא לא הצליחה וברחה משם. היו כמה גרסאות.
"במכוון לא שוחחתי עם החברה ואין לי כוונה לשוחח איתה כי כאמור חשוב לנו שהחקירה תתנהל בצורה הנקייה ביותר. אנחנו מבינים שהיה קושי בהתמודדות של החברה בהגעה למקום, בלעצור מיד את האירוע, אבל היא כן פנתה לנסות ולהזעיק עזרה נוספת. מעבר לזה אני במכוון לא נכנסתי לפרטים המדויקים כדי שחלילה לא תהיה טענה לתיאום".

יוכפז: ידוע לך אם יש סרטונים שמופצים ברשת?
"אנחנו מאוד מקווים שהסרטונים לא מופצים ברשת".

יוכפז: לא נתקלת?
"לא ראיתי בעיניי סרטונים, כן הגיע לאוזניי, אנשים רבים פונים אליי במייל ומתריעים".

יוכפז: לא שלחו לך?
"לא ראיתי, לא שלחו לי דבר כזה. כל מה ששולחים לי ומבחינתי הוא בגדר דבר שצריך להעביר למשטרה, אני מיד מעבירה".

יוכפז: רק נציין שמדובר כמובן בעבירה פלילית, הפצת סרטונים.
"כמובן, והמשטרה מתייחסת לזה ברצינות מלאה וטוב שכך".