פרשת האונס הקבוצתי באילת: בית המשפט האריך היום (שלישי) את מעצרם של שניים מהקטינים שנעצרו בחשד למעורבות באונס בת ה-16 במלון הים האדום באילת. אחד מהם נעצר אתמול ומעצרו הוארך עד ליום שישי ואילו השני הובא היום לדיון בהארכת מעצרו, בסיומו נקבע כי יישאר במעצר עד ליום ראשון. ערעור המשטרה התקבל בנוגע לאחד הקטינים ובית המשפט אישר את הארכת מעצרו.

במקביל לחקירת הפרשה, מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, סייר היום באילת. ניצב כהן התעדכן באתגרים העומדים בפני המשטרה בעיר בזמן החופש הגדול בימי הקורונה ומשמעותם על הפעילות השוטפת. למ"מ המפכ"ל התלוו מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב יורם סופר וכן מפקד מרחב לכיש במשטרה, המוביל את חקירת הפרשה, נצ"מ רונן אבניאלי.

ניצב מוטי כהן אמר היום כי ״התופעה הפסולה של בני נוער שחלק משגרת הבילוי שלהם הוא לשתות לשוכרה, להתנהג באופן אלים ולבצע עבירות מין וונדליזם הולכת ומתרחבת. כל אלו מאיימים על שלום הציבור ועל ילדינו הרוצים לצאת לבלות ולחזור בשלום הביתה. אני אומר כאן בצורה חדה וברורה– לראות עבירה שמתבצעת ולעמוד מנגד זה פשע, קשה לשמוע שיש מי שעד לתקיפה ולא מסייע לאדם במצוקה או לכל הפחות מתריע".

בתוך כך, הודיע היום שר התיירות אסף זמיר על הקמת צוות לגיבוש תכנית למניעת אלימות מינית בבתי מלון. בצוות חברים: התאחדות בתי המלון, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, שדולת הנשים ומשרד התיירות.

נצ"מ רונן אבניאלי, מפקד מרחב לכיש, בעדכון על חקירת האונס באילת. צילום: משטרת ישראל

כזכור, אתמול שחרר בית משפט השלום באשקלון למעצר בית בתנאים מגבילים את פנינה ממן, מנהלת מלון הים האדום באילת, זאת לאחר שנעצרה בחשד לשיבוש הליכים ואי מניעת פשע.

בתחילת השבוע עדכנה המשטרה על התפתחויות בחקירת הפרשה, מהן עולה כי מספר החשודים באירוע הוא דו ספרתי. ההערכה היא שקרוב ל-20 נערים וצעירים ידעו על מה המתרחש בחדר והם לא מנעו את העבירה או דיווחו עליה. במשטרה מבצעים פענוח דיגיטלי של הסרטונים, אז יתברר ככל הנראה כמה מהמעורבים באו עם הנערה במגע ללא ידיעתה.

את הקטינה בת ה-16 מלווה חוקרת נוער צמודה מצוות החקירה שקורבן העבירה נותנת בה אמון מלא. אותה חוקרת מלווה גם חברות נוספות של הקטינה שהיו אתה בחופשה. מיד עם קבלת הפרטים, העבירה המשטרה כנדרש את המידע לידיעת גורמי הרווחה ועל מנת לשמור על כבודה של הקטינה לא הועבר דיווח לבית הספר שבו היא לומדת.