ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן קיים היום ישיבת ספ"כ עם מפקדי המחוזות במשטרה, וציין: "אני ממשיך בתפקיד עד להחלטה אחרת". כאמור, הארכת כהונתו צפויה להסתיים בסוף החודש הבא, והחלטת הממשלה לפיה לא יבוצעו מינויים חדשים לתפקידי מפכ"ל, נציב שירות הכבאות ופרקליט המדינה, מרחיקה מסיום את הסאגה סביב המשך שירותו בתפקידו.

כאמור, הארכת הכהונה של ניצב כהן, הינה טכנית ונעשית באופן אוטומטי כל עוד לא מונה מפכ"ל קבוע, אלא לאור העובדה שהוא נושא בתפקיד כבר כמעט שנתיים, היו מי שסברו כי הוא עתיד לתלות את המדים ולהודיע על פרישתו מהארגון במיוחד לאור ההחלטות האחרונות. ניצב כהן, שיציבות המשטרה חשובה לו במיוחד לנוכח המשימות המוטלות כעת בפתחה, החליט להעביר מסר חד וברור למפקדי המחוזות וביקש בעצם ליישר עימו קו ולהתאחד סביב המטרות תחת השליטה שלו.

"לאור המצב הפוליטי והחלטות שהתקבלו מסתמן כי בתקופה הקרובה לא ימונה מפכ"ל קבוע למשטרה ועל מנת לשמור על היציבות הארגונית וההבנה כי נדרשת המשכיות בתהליכים שמתבצעים בארגון אמשיך להוביל את המשטרה עד להחלטה אחרת" הודיע ניצב כהן בישיבה, שהוסיף: "אני מצפה מכם בתקופה הזאת להיות רגישים, קשובים  ומאוחדים על מנת שביחד נבצע את המשימות המשמעותיות המוטלות על המשטרה בעת הזו".

נציין כי ההודעה של ניצב כהן, באה כאמור על מנת להבהיר לקצינים ולשוטרים כי אין בכוונתו לפרוש מהשירות לנוכח החלטת הממשלה וככל שלא ימונה מפכ"ל קבוע הוא נותר בתפקיד כשוטר מספר 1, גם אם על תקן ממלא מקום.