"צעד תמוה": פרקליטיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מסרו היום (שלישי) תגובה לתשובת הפרקליטות ביחס לעניין סילוף תמלילי חקירתו של אור אלוביץ'. בתגובתם נכתב כי "תמוה שרק עכשיו התביעה נזכרה להודיע שהתמלילים אינם נאמנים למקור". 

בנימין נתניהו במלון בצפת

עוד נכתב כי "כפי שכבר נחשף, רשויות האכיפה ערכו והשמיטו במכוון חלקים מהותיים בתמלול חקירתו של אור אלוביץ׳, כדי להסתיר את תרגיל החקירה הפלילי שבוצע, במטרה להפוך את שאול אלוביץ לעד מדינה כדי שישקר ויפליל את ראש הממשלה נתניהו. עכשיו מתברר שגם הפרקליטות ידעה שהתמליל של אור אלוביץ׳ מסולף". 

תשובת הפרקליטות by maariv on Scribd

"ככל שנחשפים לחומרי החקירה מתברר שזה רק קצה הקרחון, ושבתיקי ראש הממשלה בוצעה כמות בלתי נתפשת של פעולות חקירה פסולות- הכל כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו בכל מחיר", הוסיפו. 

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי הם דוחים בכל תוקף את הטענה כי הכוונה הייתה לפגוע בראש הממשלה, כלשון ההודעה ששלחו הסניגורים. "אין שחר לטענה כי מר אלוביץ' התבקש להפוך לעד מדינה ולשקר בעדותו, כך גם אין שחר לטענה לגבי הסתרת תמליל כזה או אחר באופן מכוון, שהיא מופרכת לחלוטין", נכתב בתגובה. 

עוד צוין כי "כידוע, במסגרת החקירה הוקלט השיח שהתקיים בין המעורבים בחקירה, והקלטה זו - שהיא הראיה המקורית בתיק - נמסרה במלואה לבאי כוח הנאשמים, כך שמלוא הטענות בנושא יוכלו להיבחן בפני בית המשפט, אשר יתרשם מהדברים באופן מלא וישיר.

המקום הראוי לנהל את ההליך המשפטי הוא אך ורק בין כותלי בית המשפט. התביעה הכללית לא תיגרר לניהול המשפט דרך התקשורת, וכל התשובות לכל הטענות יימסרו במסגרת ההליך. מכל מקום ולמען הסר ספק, היועץ המשפטי לממשלה עומד על האמור בתשובתו לראש לשכת עורכי הדין בעניין זה, כפי שנמסרה ואף פורסמה לציבור בשעתו".

כזכור, בתחילת החודש בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לפרקליטות לפרט ולתת הסברים בעניין חקירת אור אלוביץ', בנו של הנאשם בפלילים, עד ה-1 בספטמבר, שחל היום. 

שאול אלוביץ' בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)
שאול אלוביץ' בבית המשפט (צילום: עמית שאבי, פול)

כמו כן, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, השיב לפנייתו של ראש לשכת עורכי הדין, אבי חימי, כי לא נפל פגם בהליך החקירה שבמסגרתו נשלח אור אלוביץ׳ להביא את אביו לחתום על הסכם עד מדינה.על פי פנייתו של חימי, פעל אור אלוביץ', ביוזמת המשטרה, להפריד בין אביו, שאול אלוביץ', הנאשם במתן שוחד במסגרת תיק 4,000, לבין עורך דינו, ז'ק חן. עם חשיפתו עורר תרגיל החקירה הדים ומחאות רבות.